موسسه قرآنی عصر ظهور اراک

موسسه فرهنگی قرآن و عترت عصر ظهور اراک

حضور جهادی در فضای مجازی

دیدگاه های اعضای موسسه عصر ظهور


تفاوت های کلاس تفسیر و مراسم هفتگی- اسفند 1395
1   خانم خواهران - دبیر : خانم کارونی

 با سلام دلیل اصلی من برای عدم شرکت در جلسات هیئت ساعت برگزاری آن و نداشتن وسیله شخصی برای بازگشت به منزل است.البته چند جلسه ای که در هیئت شرکت کردم به لطف دوستان برای بازگشت با مشکل مواجه نشدم ولی دوست ندارم هرهفته مزاحم دیگران شوم.

 ساعت و تاریخ:1396/01/03 16:19:20


2   خانم خواهران - دبیر : خانم حسین آباد

 برای بنده از لحاظ زمانی مقدور نیست که هییت رو شرکت کنم هم از لحاظ اینکه شب هست و هم از این لحاظ که شب جمعه هست و خانواده ها عموما برای سر زدن به پدر و مادرانشون از این زمان استفاده میکنند

 ساعت و تاریخ:1395/12/29 12:54:16


3   آقای میرزایی - گروه شهید رجبی

 تا وقتی دین زدگی در بین امثال من وجود دارد نمیتوان در مورد افزایش تعداد در هیئت حرف زد .
کاش می شد به جای فکر کردن به افزایش تعداد افراد در یک مجموعه ابتدا بستر لازم ایجاد شود .

 ساعت و تاریخ:1395/12/27 23:54:09


4   آقای یوسفی - گروه شهید غفوری

 با سلام
به نظر بنده یکی از علل تفاوت تعداد نفرات حاضر در کلاس تفسیر و هیات این است که کلاس تفسیر در روز جمعه و روز تعطیل برگزار میشود و هیات اکثر اوقات در روزهای کاری و در ساعتی برگزار میشود که حضور در آن برای برخی از افراد مشکل است و شاید یکی از علتهای دیگر این باشد که هیاتهای زیادی در سطح شهر وجود دارد که هر فردی به آن هیات وابستگی دارد.

 ساعت و تاریخ:1395/12/26 11:54:31


5   آقای رجبی - گروه شهید غلامی

 سلام به نظر من نمونه ای در سطح شهر نه برای کلاس تفسیر پیدا میشه و نه برای هیئت ولی علت تفاوت حضور افراد در این دو جلسه یکی به بی برنامگی خودمان بر می گردد و یکی دیگر اینکه شبیه کلاس تفسیر به هیج وجه در سطح شهر وجود ندارد ولی برای هیئت تنوع بالایی در سطح شهر وجود دارد ولی در آخر مشکل اصلی به خودمان بر می گردد .

 ساعت و تاریخ:1395/12/25 17:53:51


6   آقای رفیعی - گروه شهید سجادی

 با عرص سلام و ادب خدمت تمام عزیزان در رابطه با سوال مطرح شده بجز موارد متل مهمانیهای اخر هفته ویا خریدهای اخر هفته ویا کارهای که معمولا برای اخر هفته میمونه شاید بایدی که اهمیت و نیازی که در باطن این قصیه وجود داره رو شکل نگرفته و همچنان نیاز به تکرار و تکرار باشه تا این برنامه شکل بگیره

 ساعت و تاریخ:1395/12/25 16:55:58


7   آقای ملک احمدی - گروه شهید سجادی

 با عرض سلام خدمت تمام همسنگران عزیز واستاد گرانقدر
علت عدم حضور مستمر اینجانب در مراسم هیئت از نظر زمانی و مشغله ای خانوادگی در این ایام می باشد .دیگر مورد احساس نیاز حضور در کلاس تفسیر می باشد که بانام زیبای آیه های فراموش شده این تلنگر را به فراموشی که در آن گرفتار شده ام را می زندکه در روز جمعه بر پا می گردد..بنابراین اولویتم حضور در کلاسهای تفسیر است .هرچند برای خودم شاید این دلیل توجیحی باشد.امید که بتوانم با آگاهی کامل در کلاسها ومراسم شرکت کنم.
ای که در مسجد روی بهر سجود
سر بجنبد
دل نجنبد
این چه سود

 ساعت و تاریخ:1395/12/25 10:15:07


8   آقای اسلامی راد - گروه شهید غفوری

 بسم رب الشهداء و الصدیقین.
با سلام خدمت همه هسنگران و هم رزمان و عزیزان زحمتکشی که با اخلاص و نیت پاک ازاین انقلاب و آرمان های پاک امام خمینی .ره. حراست و انجام وظیفه می کنند به خصوص تمام عزیزان عصر ظهوری با مدیریت متفکر، کارآمد و خالصانه جناب آقای دکتر خاتمی نژاد.
بنده نظر شخصی خود را عرض می کنم و طرف صحبت من دوستان شیفتی و کسانی که واقعا در موقعیت فورس ماژور می باشند، یا حتی خواهران محترم یا اشخاص خاصی نیست.
من خود به شخصه سعی کردم در این یکسال اخیر در تمام مراسم ها و کلاسها شرکت و حضور فعالی داشته باشم چون به به شدت در خود احساس نیاز می کنم و شاید به قول استاد بتوانم گوشه ای از معاصی خود را در این موسسه از بین ببرم و به نوعی غفار الذنوب من باشد ولی خیلی از دوستان کم لطفی می کنند و می خواهند با یک توجیه ساده شانه خالی کنند و سنگر تنها بماند.
شاید ما هنوز متوجه این مطلب نشدیم که عصر حاضر، عصر جنگ است. بله واقعاٌ جنگ، و دشمنی که تن به تن نمی جنگد ولی ریشه ، اعتقادات و از همه مهم تر بنیان خانواده ها را هدف گرفته و متاسفانه خیلی خوب عمل می کند. ما همیشه برای هر تفریحی وقت داریم ومدام به خودمان گوش زد می کنیم که من نیاز به استراحت و تفریح دارم ولی متاسفانه بهای خیلی خیلی کمتری برای احیای دین و رشدمعنوی خود اختصاص می دهیم. این خلاء باید درزندگیمان احساس شود ما باید به این یقین برسیم که حضورمان در کلیه مراسمات موسسه واجب است یادمان باشد جبهه حق نباید خالی بماند.
در حال حاضر عزیزان مدافع حرم در سوریه و عراق به خاطر جسارت و هتک حرمت به اماکن مقدسهء ما در کشورهای ثالث (که مزدوران هنوز هم نزدیک ایران نشده اند )به خاطر اعتقادات و تعصبشان می جنگند در حالی که ما هفته ای دو الی سه ساعت تاب و تحمل حضور در مراسم عزاداری یا سخنرانی را نداریم و نیز قرار نیست که امر مهمی انجام دهیم، فقط کافیست مستمع باشیم در ضمن مهمان شخص خاصی نیستیم دعوت کننده ما تمامی اهل بیت و مهم تر، خود ولی عصر، صاحب و سکان دار این نظام و این هیئت هاست. مگر می شود این بزرگواران سعادت حضور به ما بدهند و دعوتمان کنند اما اسباب و وسایل مانند ایاب الذهاب، خالی شدن وقت ها، رسیدن به مهمانی ها و ... مهیا نشود؟؟؟ ما باید بیشتر روی اعتقادات و باورهای خود کار کنیم که ما اگر اراده کنیم خودشان تسهیل می کنند.
البته که همه قبول داریم کم و کاستی هایی وجود داردکه باید خودمان در جهت رفع آن قدم برداریم و منتظر لقمه آماده نباشیم به قول شهید آوینی: {اگر دین حق با رفاه طلبی و بدون قیام و جهاد حفظ می شد، امام حسین (ع) که از ما عاقل تر بود هرگز خون خود را به پای آن نمی ریخت.}
چند نقد به دیدگاهها :
این دلیل که{ حضور استاد خاتمی نژاد در کلاس تفسیر پر رنگ تر و درمراسم های هیئت کم رنگ تر است }به نظر من بسیاربی منطق و ناراحت کننده است که کسی با این توجیه به مراسم نیاید، ما مسلمانیم، و با این که کل هفته را در این دنیای گناه آلود و پر ریا زندگی می کنیم ،نیاز نداریم که دو ساعت تمام افکار خود را از این دنیای فانی خالی کرده و متوجه اهل بیت نماییم؟ و اصلا مگر به خاطر شخص خاصی حاضر می شویم؟ در این بین خودسازی مهم است و نباید اسیر وسوسه شیطان شد خوب است به خودمان بیاییم ،حال اگر ناخواسته برای استاد مشکلی پیش آمد و ایشان اصلا حضور پیدا نکردند ما نیز باید این را دلیل نیامدن خود بیان نماییم؟؟؟
دلیل با تاخیر رفتن به مهمانی ها نیز مسئله بزرگی نیست. اتفاقاٌ خیلی خوب است که اقوام ما متوجه شوند که علت دیر آمدن و ارجعیت قراردادن مراسم ها به میهمانی چیست، شاید برای آنها هم جذاب بود و خواستند {با صحبت های ما} حتی برای یک شب در مراسم حضور یابند و جذب شوند.
نکته آخر: ما باید هدفمان را مشخص کنیم سپس گام برداریم که به نظر من اولین هدف خودسازی است که باید با این شرایط موجود موسسه خود را هماهنگ کنیم که در نهایت سرباز و یاور امام زمان خود باشیم و به ایشان بگوییم : { آقا ما تا آخرهستیم } زیرا که مولا خیلی تنهاست...
راستی حلال کنید اگر زیاد نوشتم و نظرم اندکی متفاوت بود چون من دلیلی بر نیامدن نیافتم. امید دارم که ان شاءالله عزیزانی که مخالف برگزاری هیئت در روز پنج شنبه بودند و دلایل مختلفی به این روز وارد نمودند اگر برنامه تغییر کرد و به روز دیگری موکول شد بهانه جدیدی ارائه نکنند که البته ..... به امید توفیق روز افزون در جبههء حق. و من الله التوفیق

 ساعت و تاریخ:1395/12/23 17:40:59


9   خانم حامدی - دبیر : خانم حامدی

 سلام علیکم

ان شاءالله احساس نیاز به این محافل هفتگی ، در همه ی ما به وجود آید.

 ساعت و تاریخ:1395/12/20 19:23:45


10   خانم حسینی - دبیر : خانم نجارچی

 باعرض سلام وخسته نباشید.من خیلی مایلم که درهیات حضورداشته باشم چون سخنان سخنران مخصوصا دکترعبداللهی بسیارکاربردیه.ولی یه مقداررفت وامدبرای ماخانمها سخته تواون موقع شب .به هر حال .هرموقع که برام مقدورباشه حضور پیدامیکنم

 ساعت و تاریخ:1395/12/20 18:58:01


11   آقای مظفری - گروه شهید سجادی

 بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام به همه دوستان و خسته نباشید به تمام دست اندر کاران و برگزار کنندگان مراسمات به خصوص جناب دکتر خاتمی نژاد.
بنده به شخصه با تمام مشغله ای که دارم سعی می کنم که در تمام مراسمات و کلاسها شرکت کنم چون واقعا کمبود آن را متوجه می شوم و در هغته یک شب که بیشتر نیست که خیلی از دوستان اینقدر سخت میگیرند. ولی باز به نظر من شاید اگر زمان هیت تغییر کند شاید استقبال بیشتری شود چون معمولا آخر هفته خیلی ها درگیر مهمانی رفتن و مهمانی دادن و خرید کردن هستند. با تشکر.

 ساعت و تاریخ:1395/12/20 15:18:56


12   خانم حیدری - دبیر : خانم نجارچی

 باسلام واحترام به نظر اینجانب بعضی مراسم هیات را مخصوص محرم ، صفر ، رمضان و .. می دانند در حالیکه هیات جهت خودسازی میباشد و مختص زمان نیست و زمان مراسم از پایان هفته به اوایل یا اواسط هفته تغییر یابد و همچنین در کلاس تفسیر حضور و غیاب وجود دارد که در هیات نیست . ان شاءالله توفیق حضور دراین مراسم معنوی را داشته باشیم

 ساعت و تاریخ:1395/12/20 12:06:13


13   آقای محمدی - گروه شهید غفوری

 بسم الله الرحمن الرحيم
با سلام وعرض ادب خدمت استاد گران قدر وبرادر بزرگوارم جناب آقای دکتر خاتمی نژاد وهمه قرآن یاوران عصر ظهوری.
با توجه به اینکه در شهرمان هیئات متعددی وجود دارد واغلب دوستان از گذشته در آن هیئات شرکت میکرده اند وچندی است که با موسسه آشنا شده اند ودر کلاس تفسیر حضور دارند وموضوع خاص تفسیر در این سطح را که در شهرمان بی نظیر است را دنبال میکنند و به طور جد علاقه مند یاد گیری مفهومی کلام الهی میباشند ،برای ما یک موضوع را مشخص میکند که همه ما مشتاق درک معارف الهی به این شیوه هستیم که با دیگر هیئات مذهبی تفاوت چشمگیری دارد ،پس اگر هیئت ، مانند کلاس تفسیر موضوعی خاص مانند درسهایی از نهج البلاغه را سلسله وار دنبال کند واطلاع رسانی شود عزیزان کلاس تفسیر و دیگر اقشار مردم اشتیاق مضاعفی برای درک این معارف الهی پیدا میکنند وانس با کلام امیر المومنين علیه السلام را کنار انس با قرآن قرارمی دهند و ان شاء الله حضور گرمی به هم میرسانند .
نکته دیگری که به نظر حقیر حائز اهمیت است نیاز جدی ما برای فهمیدن کلام الهی و ائمه معصومین علیهم السلام و کاربرد آن در زندگی شخصی واجتماعی ما میباشد. پس برای این مهم جا دارد که در کنار نام و یاد حضرت سید الشهدا و دیگر ائمه هدی علیهم السلام چند ساعتی را در هفته برای فراگیری این موارد در نظر بگیریم و به آن اهمیت ویژه بدهیم و در هر ساعتی که بود شرکت کنیم.پس اگر ما واقعا احساس نیاز به این معارف داریم به هر طریق باید خودمان را با برنامه هیئت هماهنگ کنیم.
والسلام.

 ساعت و تاریخ:1395/12/20 00:54:55


14   خانم کمال آبادی - دبیر : خانم حامدی

 بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام واحترام
اینجانب به علت کارها و مشکلات خانوادگی حضور کم رنگی در محافل ذکر داشته ام .

 ساعت و تاریخ:1395/12/18 23:45:32


15   خانم حاجی محمدی - دبیر : خانم شفیعی

 با عرض سلام

به نظر بنده یکی از دلایل خلوت بودن مجلس هفتگی عدم برنامه ریزی افرادی مانند بنده هستند که نمی توانند تعادلی بین برنامه های روزمره خود ایجاد کنند.
دلیل دیگر نیز به نظرم این است که ما فکر می کنیم اگر فقط قرآن را داشته باشیم دیندار هستیم و نیازی به ارتباط با اهل بیت و حضور در مجالس دینی نیست.

 ساعت و تاریخ:1395/12/18 22:27:37


16   آقای محمودی - گروه شهید سجادی

 بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد خاتمی نژاد و همه همسنگران عزیزم
علت عدم حضور یا بهتر بگم حضور کمرنگ اینجانب در مراسمات هیات نوع شغل بنده است چون در ساعات پایانی روز مخصوصا غروب پنجشنبه اوج شلوغی کار اینجانب است.
ولی به طور کل بنظر بنده علت خلوتی مراسمات درگیری افراد در آخر هفته است، چون بیشتر دوستان بعد از یک هفته کاری آخر هفته را به خانواده خودشان اختصاص می دهند.

 ساعت و تاریخ:1395/12/18 21:11:39


17   خانم باباخانی - دبیر : خانم بورقانی

 با سلام خدمت استاد و همه
در هردو جلسه تا آنجایی که امکان دارد حضور بهم میرسانیم مگر سعادتی نباشد یا مشکلی باشد که نتوانم بیایم
بکی ازعلتها شاید دو روز پست سر هم بودن مراسم میباشد
با تشکر

 ساعت و تاریخ:1395/12/18 19:54:43


18   خانم سعیدی راد - دبیر : خانم نجارچی

 بنام خدا

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد محترم و همینطور دست اندرکاران موسسه یکی از دلایل عدم حضور من در جلسات هیات به علت ساعت نامناسب هیات بوده،و دوم اینکه حضور من و شاید خیلی از خانمها ی متاهل در هیات با توجه به مسؤلیت هایی که در منزل و نسبت به همسر و فرزندان دارند مشکل است. و همینطور خانم ها یی که همسرانشان صبح زود تا غروب در بیرون از منزل مشغول کار هستند و عدم حضور همسرانشان به موسسه بوده است.

 ساعت و تاریخ:1395/12/18 19:28:29


19   خانم نوربهشت - دبیر : خانم شفیعی

 با عرض سلام و خسته نباشید
به دلیل مشغله های شخصی اخیر و عدم همراهی همسرم نمیتوانم در جلسات هیئت حضور پیدا کنم

 ساعت و تاریخ:1395/12/18 17:59:58


20   آقای آقانوری - گروه شهید غفوری

 با سلام خدمت استاد گرامی و دیگر دوستان.
این حقیر به علت موقعیت شغلی که دارم نمیتوانم به صورت دائم در مراسم هیئت شرکت کنم.
در تلاش هستم که در آینده حضور بیشتری داشته باشم.

 ساعت و تاریخ:1395/12/18 17:18:40


21   خانم محمدی - دبیر : خانم کارونی

 با عرض سلام
یکی از مهمترین دلایل عدم حضورم در جلسات هفتگی موسسه ساعات نا مناسب این جلسات است که به دلیل محدودیت های خانواده برایم ایجاد می شود.
با تشکر

 ساعت و تاریخ:1395/12/18 15:09:40


22   خانم خاکی نهاد - دبیر : خانم کارونی

 باعرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد ارجمند و همسنگران گرامی
برگزاری کلاس تفسیر و جلسات هیات در دو روز متوالی و آخر هفته باعث نارضایتی خانواده برای شرکت در هر دو جلسه می شود و برگزاری جلسات هیات در ساعت نامناسب باعث عدم شرکت اکثریت خانم ها می شود. بنظرم اگر امکان داشت جلسات هیات در اواسط هفته برگزار می شد و با نماز جماعت به پایان می رسد تعداد بیشتری از خانم ها می توانستند شرکت کنند

 ساعت و تاریخ:1395/12/18 08:12:27


23   آقای امینی - گروه شهید غلامی

 بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و عرض ادب و عذر خواهی بابت تأخیر در ثبت دیدگاه
به نظر بنده زمان هيأت کمی طولانی شده و تعداد مراسم ها کم , شاید بهتر بود تعداد جلسات بیشتر باشد و زمان جلسات کوتاه تر و البته مسئله خیلی مهم
نظم جلسات میباشد در کلاس تفسیر همه از اول تا آخر نشسته اند و زمان استراحت دارند
اما در جلسات هیأت اینگونه نیست و بارها افراد جا به جا میشوند
اما دلیل اصلی حضور کم رنگ بنده مسائلی هست که حضورا باید خدمتتان توضیح دهم.
با تشکر

 ساعت و تاریخ:1395/12/18 00:14:24


24   خانم محمدطالبی - دبیر : خانم عالی خوان

 سلام وعرض خسته نباشید,,, بنظرم زمان هیت مناسب نیس ومن بارفت وآمدش مشکل دارم,,,

 ساعت و تاریخ:1395/12/18 00:04:44


25   آقای قنبری - گروه شهید غفوری

 باسلام
به نظر بنده تعهد افراد به کلاس تفسیر بیشتر است.دومین عامل بحث حضور و غیاب و نیز جذابیت مطالب مطرح شده است.
جلسات هفتگی برای افراد اولویت اول نیست.اگر ملنند کلاس تفسیر برای حضور در جلسات هفتگی برنامه ریزی داشته باشیم ان شاء الله جلسات هفتگی نیز پربارتر خواهد شد.

 ساعت و تاریخ:1395/12/17 21:33:03


26   آقای رفیعی - گروه شهید سجادی

 بنام خدا
با سلام رعرض ارادت خدمت استاد وسایر دین یاوران گرامی.
اینجانب در همان روزهای اول دیدگاهم را عرضه کردم . ولی بعلتی نامعلوم ثبت نشد . وپس از پیگری متوجه اشکال شدم . از این بابت میخواستم عذر خواهی کنم.
معمولا هر درعملی یا حرکتی ویا هر نوع رویکردی که از انسان سر میزند . یکی از مهمترین خواستهای درونی انسان احساس رضایتمندی و احساس خوشایندی است که در پی انجام ان عمل ایجاد میشود.و این احساس خوب و خوشایند در خواستهای معنوی ودریافت پیامهای الهی وانجام عملی ان لذتی ماندگار ایجاد خواهد کرد.که هر فرد بر حسب نیاز و فراهم کردن شرایط میبایست اقدامات لازم را انجام دهد.
من این احساس را هم در کلاس تفسیر و هم در مراسم هیات داشته و دارم. و همیشه در پی انم که موانع را کنار زده تا بتوانم از این سفره معنوی که ب همت استاد عزیز و گرامی بر پا گردیده است فیض ببرم.
بنابراین کسانی که این احساس را دارند . باید سعی کنند تا جایی که میتوانند موانع را پشت سر بگذارند.با تشکر

 ساعت و تاریخ:1395/12/17 21:12:51


27   آقای دستجانی - گروه شهید رجبی

 باسلام و عرض ادب
علل موثر بر این موضوع که به ذهن حقیر می رسد با اختصار به شرح زیر است...
الف. ساعت جلسات هیئت از بهترین ساعات روز است. ولی ساعت جلسات تفسیر اینگونه نیست. لذا ساعت برگزاری تاثیر مستقیم بر توانایی حضورافراد در جلسات دارد.
ب.با توجه به اینکه سابقه هیئتی بودن ما از سابقه حضور در موسسه بیشتر است طبیعی است فعالیت ما بیشتر در سایر هیئات مذهبی خارج از موسسه باشد.
ج.عامل مهم دیگر این است که کیفیت کلاس تفسیر موسسه از میانگین سایر کلاس های تفسیر شهر خیلی بالاتر است و این موجب جاذبه می شود در حالی که این موضوع راجع به هیئت صدق نمیکند.
د. علت بعدی کمیت جلسات است از این جهت که اگر در شهر اراک ده تا کلاس تفسیر باشد در عوض صد تا هیئت وجود دارد و این یعنی رقابت بین هیئات بیشتر است.
ه. فرای تمامی علل بالا تنبلی علت دیگری است که باعث غیبت ما می شود و بنده خود از این قاعده مستثنی نیستم.

 ساعت و تاریخ:1395/12/17 17:26:01


28   آقای سلیمی - گروه شهید غلامی

 به نام خدا

با سلام

هیات‌های مذهبی دارای چند ویژگی هستند که آنها را از سایر تشکل‌ها و جمع‌ها جدا می‌سازد: اولین ویژگی‌شان این است که توسط مردمی که علاقه‌مند به اسلام و ائمه‌‌ی طاهرین علیهم‌‌السلام هستند اداره می‌‌شوند و بر محور عشق به ائمه‌ی طاهرین علیهم‌‌السلام تشکیل شده‌‌اند.

هیات‌های مذهبی در طول تاریخ به‌‌خصوص در طول تاریخ تشیع در ایران، عامل اصلی گسترش فرهنگ اسلامی در بین مردم و نهادینه کردن آن بوده‌‌اند. رهبر معظم انقلاب راجع به این موضوع فرموده‌اند: «ما مسلمان‌ها و به‌خصوص ما شیعیان، امتیازی داریم که دیگر ملیت‌ها و ادیان این امتیاز را به قدر ما ندارند و آن عبارت است از اجتماعات دینی که به شکل روبه‌رو، چهره به چهره، نفس به نفس تشکیل می‌شود که این را در جاهای دیگر دنیا و در ادیان دیگر کمتر می‌شود پیدا کرد. هست؛ نه به این قوّت، نه به این وسعت، نه به این تأثیرگذاری و محتواهای راقی.» (۱۳۸۷/۴/۴)

ایشان فرموده‌‌اند: «اولاً اساس حرکت عمومی تشیع علاوه بر منطق قوی بر عواطف بود. از روز اول تا امروز در کنار عقل، عشق حضور جدی داشت؛ برای همین هم حرکت تشیع نابود نشد یعنی از بین نرفت و الا باید صد مرتبه در امواج متلاطم سیاست‌های متعرض و عنان­‌آلود نابود شده بود. منطق قوی است. یعنی صرف عواطف نیست، اما منطق تنها هم نیست. عواطف هم با آن درآمیخته است. این از آن‌جاهایی است که عقل و عشق با هم می‌­سازد.» (۱۳۸۱/۷/۲۰)
درباره‌ی فضای جلسات،(هیات، کلاس تفسیر، کلاس مفاهیم و ... )حضرت آقا معتقدند که باید تلفیقی از عنصر «منطق» و «عاطفه» باشد. ایشان معتقدند اساس حرکت تشیع بر «منطق قوی» و «عواطف» استوار است. یعنی اگر جلسه‌‌ای باشد که بحث­‌های استدلالی آن زیاد باشد، اما بحث‌‌های محبتی و عاطفی آن کم باشد، این جلسه معمولاً نمی‌­تواند مخاطب را جذب خودش کند. افراد معمولاً سراغ جلسه‌‌ای می­‌روند که بخشی از آن استدلال باشد و بخشی هم عاطفه. این امتزاج عاطفه و استدلال همیشه مورد تأکید رهبر انقلاب بوده است.

کلاس تفسیر قدرت منطق و استدلال ما را بالا می برد.
جای خالی عنصر عشق و عاطفه را چه کنیم.
روی صحبت بنده سراپا تقصیر با دوستانی هست که نه در هیات دیگری مسئولیتی دارند و نه در مراسمات هیات های شهر شرکت می کنند هست.
مشکلات و تو جیهاتی که شما عنوان کردید هست البته به جزء یکی و دو مورد بقیه (زمان برگزاری، روز برگزاری، سخنران جدید، سبک های برگزاری و ...) قبلا به صورت های مختلف حل و مورد آزمایش قرار گرفته است. ولی تاثیر آنچنانی در حضور حداکثری آقایان نگذاشته است.
پس بیایید مشکل را در خودمان جستجو کنیم
به اولویت بندی های سبک زندگی خودمان بنگریم در این دنیای تجاهل و تفاخر
به قول یکی از دوستان اگر در کلیه مراسمات موسسه و هیات هم در هفته شرکت کنیم کمتر از ده ساعت می شود.
آیا وقت نداریم؟؟؟؟؟؟؟داریم بهتر است بگوییم حال نداریم بزارید به زندگیمان برسیم در دنیای...


راه سعادت و شهادت
امام خامنه ای (مد ظله العالی)
اگر چنانچه از سیم خاردار میخواهی رد بشوی، اوّل باید از سیم خاردار نفْست عبور کنی. وقتی گرفتار خودمان هستیم، نمیتوانیم کاری انجام بدهیم؛ این را آنها به ما یاد دادند؛ این را آن جوان ۲۰ ساله یا ٢۵ ساله‌ی رزمنده به ما تعلیم داد، از آنها یاد گرفتیم.(۱۳۹۵/۱۲/۱۶)

 ساعت و تاریخ:1395/12/17 07:21:51


29   آقای رفیعی - گروه شهید غلامی

 با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما استاد محترم و دیگر دلسوزان و زحمت کشان موسسه عصرظهور و هیات رهروان سیدالشهداء
به نظر بنده حقیر اینکه تعداد حضار در هیات کمتر از کلاس تفسیر میباشد به علل مختلفی بستگی دارد از قبیل اینکه زمان برگزاری هیات بهتر است در روز جمعه و در امتداد کلاس تفسیر باشد و دوم اینکه نداشتن سرویس بهداشتی برای آقایان نیز دلیل قابل توجهی است .
در پناه حق
تشکر

 ساعت و تاریخ:1395/12/15 20:24:39


30   آقای احدی - گروه شهید غلامی

 با سلام خدمت همسنگران گرامی
اینجانب به دلیل شیفتی بودن شغلم از حضور در بعضی مراسم معذورم ولی در صورت توان در هربرنامه ای که موسسه داشته باشد شرکت میکنم چون موسسه رابه عنوان قسمتی از خانواده خود پذیرفته ام و خود را عضوی از این خانواده میدانم.
اما در مورد کمیت نفرات در محافل هفتگی من با نظر دوستان مبنی بر اینکه آخر هفته ها زمان مناسبی نیست کاملاً موافقم.
* به نظر بنده به عنوان عضوی از این خانواده بزرگ مشکل اصلی برای محل کنونی موسسه که مطمئنن بی تاثیر در پذیرفتن عضو جدید نیست، نبود سرویس بهداشتی برای قسمت آقایان است.
اگر واقع بینانه نگاه کنید این مسئله، تبلیغات برای محافل که هیچ حتی دعوت دوستانه را از شخص سلب می کند ولی چون نمی توانیم کاری برای حلش انجام دهیم این موضوع را از صورت مسئله پاکش کرده ایم.
امیدوارم با یاری خداوند متعال و همّت دوستان و دعاهای خیرشان مکان مناسبی برای موسسه پیدا شود.
در پناه حق

 ساعت و تاریخ:1395/12/15 10:27:29


31   آقای نیک نفس - گروه شهیدان نعیمی

 بسم الله الرحمن الرحیم
به نظر بنده حقیر چندین دلیل وجود دارد که باعث عدم حضورآقایان و خلوت بودن مراسم هیات می شود که به شرح ذیل اعلام می دارم:
الف) در درجه اول مکان نامناسب برگزاری مراسم هیات که به این دلیل جایی برای اینکه بشود در مناسبتهای مختلف کاری کرد که مردم بدانند اینجا هم هیاتی برگزار می شود نیست و اصلاً جای مانُور دادن وجود ندارد.
ب) آیتم بندی کردن هیات شامل کلیپ یا داشتن مجری و یا خواندن وصیت نامه شهدا که خیلی خیلی هم خوب است ولی شاید هنوز برای افراد جدید و یا حتی بعضی از افراد قدیمی جا نیفتاده است. عیناً دیده شده که دو سه نفر از افرادی که دیگر به هیات نیامدند؛ پس از اینکه بنده جویای نیامدنشان شدم همین مسئله را عنوان کردند. تفکرافراد از برگزاری هیات، خواندن ادعیه یا زیارات مختلف، سخنرانی، روضه و سینه زنی می باشد. همانگونه که مستحضرید نحوه برگزاری هیئات دیگرهم چه دراین شهروچه درشهرهای مختلف به همین سبک برگزار می شود.
ج) عدم اهمیت برگزاری مراسمات هیات در برابر برگزاری کلاس های تفسیر. اگر ما یک سوم آن زمانی را که برای هرچه بهتر برگزار شدن کلاس تفسیر می گذاریم را برای برگزاری هیات هزینه کنیم به خلوتی هیات برنمی خوریم.
ه) شما به هیات های مختلف نگاه کنید که به چه صورت برای هرچه بهتر برگزار کردن مراسماتشون باهمان افراد خودی برای جذب نفرات جدید کار می کنند ویا کارهایی از قبیل:
1) زدن پوستر و بنر در سطح شهر
2) زدن بنردر مکان برگزاری مراسم هیات
3) پذیرایی از افراد در قبل و بعد از مراسم که خودش باعث جذب نفرات می شود.
4) برپایی ایستگاه های صلواتی در مناسبت های مختلف
5) دعوت سخنران شناخته شده
و) با اینکه هیات رهروان سید الشهدا(ع) زیر مجموعه موسسه عصر ظهور می باشد ولی باید تبلیغات مجزایی برای آن صورت پذیرد تا به همان اندازه کلاس تفسیر شناخته بشود. به نظر بنده دوستان آنچنان که دغدغه برگزاری کلاس تفسیر رو دارند، برای هرچه بهتر برگزار کردن هیات این دغدغه دیده نمی شود.
این توانایی در دوستان دیده می شود که می توانند هیات را با راهکارهای مناسب تقویت کنند.
شاید این گمنامی و خلوتی هیاتمان برای ما خوب باشد ولی اگر دغدغه ما کم جمعیت بودن هیات است باید روی موارد بالا کار بشود .
تبلیغ مناسب و درست خیلی مهم می باشد.
این مطالب فقط نظرات شخصی این حقیر می باشد.
یا علی
التماس دعا




 ساعت و تاریخ:1395/12/15 08:25:55


32   خانم فراهانی - دبیر : خانم اسکندری

 سلام بحمدالله همه چی خوبه..هیئت هم عالیه اما چون شب های جمعه هستش اکثرا نمیتونن بیان چون یا مهمون دارن یا خارج از شهر هستن و نمیشه با خانواده مخالفت کرد و یا نرفت چون امکان پیش اومدن ناراحتی خانواده هست.

 ساعت و تاریخ:1395/12/14 23:32:19


33   آقای محمدی - گروه شهیدان نعیمی

 با عرض سلام واحترام خدمت استاد ارجمند و همسنگران عزیز


در مورد مسئله مور نظر نکاتی را متذکر میشوم
الف پشت سر هم برگزار شدن مراسم هیئت وکلاس تفسیر باعث کاهش جذابیت حضور در مراسم هیئت می باشد پیشنهاد می شود زمان برگزاری مراسم هیئت به مناسبت های مختلف در شب های دیگر برگزار شود.
ب سعی در جذب افراد جدید تا با عدم حضور چند تن از آقایان انسجام جلسه به هم نخورد

ج صبوری جنابعالی را عاجزانه خواستاریم زیرا دیدن عجله را در چهره شما شایسته نمی دانیم

د نبود فضای کافی و نبود فضا برای پارک خودرو

ه کیفیت بخشیدن به برنامه های هییت وجلو گیری از تکراری شدن آن

و دعوت از سایر شخصیت ها ی مطرح در هیئت

 ساعت و تاریخ:1395/12/14 00:39:29


34   آقای قاسمی - گروه شهیدان نعیمی

 با سلام
به نام خداوند رحمان و رحیم
به نظرم مشکل عمده حضور حداقلی آقایان هست که می بایست طی چند جلسه حضوری با حضور استاد عزیز آقای خاتمی نژاد به تفکیک سنین برگزار گردد و رفع مشکل مذکور شود.در غیر اینصورت اگر مد نظر شما به غیر از کیفیفت ،کمیت هست به نتیجه نمیریسیم یا حداقل دیر می رسیم.

یه نظر دیگه اینه که از نمایش دیدگاه و نظر افراد با نام و نام خانوادگی مگر با نظر شخص استفاده نشود.
یا علی

 ساعت و تاریخ:1395/12/13 17:57:06


35   آقای آریانفر - گروه شهید سجادی

 باسلام
خدمت استاد و همه عزیزان هیئت
برایم فرقی نمیکرد که در کدام جلسه شرکت کنم و اگر بتونم هر دو جلسه شرکت میکردم در مناسبت ها و دهه محرم نفرات هیئت بیشتر میباشد
یکی از علل نفرات بیشتر در جلسات کلاس تفسیر جذبه ای است که همه نسبت به استاد دارند
باعث افتخار ماست

 ساعت و تاریخ:1395/12/13 11:54:03


36   خانم اسماعیلی - دبیر : خانم عالی خوان

 باسلام خدمت همه عزیزان،
توالی مراسم هیات و کلاس تفسیر و اینکه پنج شنبه ها بهشت زهرا هم میریم باعث این میشه که از اومدن منصرف بشیم و اینکه بنظرم تاکید موسسه و محوریت جمع روی کلاس تفسیر هست تا هیات . و دیگری همونطور که دوستان گفتن دیر تمام شدن مراسم و اینکه موسسه بد مسیر هست و بسیاری از دوستان به سختی رفت وآمد میکنن.

 ساعت و تاریخ:1395/12/12 15:48:02


37   خانم اسدی - دبیر : خانم عالی خوان

 با سلام
بنظرم کمرنگ بودن حضور در مراسم هفتگی یکی به دلیل زمان هیئت که آخر هفته هست و اکثرا میهمان یا میزبان هستند مخصوصا برای خانم ها کمی مشکل هست و یکی هم دور بودن مکان حسینیه که با توجه به ساعت شروع و پایان مراسم رفت و آمد کمی سخت است.

 ساعت و تاریخ:1395/12/10 23:20:37


38   آقای معصومی - گروه شهید غفوری

 سلام بنده همان طور که در جریان هستید کارم شیفتی است میروم این دلیل اول ودلیل دوم این که بیشتر اوقات آخر هفته به دیدار پدر و مادرم در شهرستان میروم

 ساعت و تاریخ:1395/12/10 17:13:56


39   آقای قاسمی - گروه شهید رجبی

 باسلام
شاید علت تفاوت جمعیت در هیئت و کلاس تفسیر ، حضور اعضای کلاس تفسیر در هیئات مذهبی دیگر و عدم احساس تعلق به هیئت رهروان سیدالشهدا علیه السلام باشد.

 ساعت و تاریخ:1395/12/10 15:06:57


40   خانم رفیعی - دبیر : خانم بورقانی

 باسلام
حضور خانم های متاهل در هیات با توجه به مسئولیت هایی که در منزل و نسبت به همسر و فرزندان دارند،مشکل است به ویژه برای خانم هایی که مسیر طولانی تری را باید طی کنند.
جلسات تفتیر مطالب بهتری دارد و برخی از این مطالب در هیات تکرار می شود.
بهتر است محفل هفتگی در طول هفته باشد.

 ساعت و تاریخ:1395/12/09 23:17:36


41   خانم میرآقاجانی - دبیر : خانم کندی

 با سلام
همه قرآن یاوران عصر ظهوری، نقطه نظرات خوبی را ارائه کردند. باید یادمان باشد که حضور در هیات برای کسب «آمادگی» است. آمادگی سربازی ان شاء الله... شاید هنوز متوجه نشدیم که ایجاد این آمادگی در خود، وظیفه است و نه سعادت یا ...
به هر حال، دلایل بیان شده از جمله زمان و مکان نامناسب، ممکن است برای عدم حضور خواهران دلایلی موجه باشد هرچند که وقتی «محبت» با اندکی «توکل» و قدری «اصرار!» همراه شود می تواند موانع سخت را از میان بردارد چه رسد به بُعد زمان و مکان را...
به عنوان عضوی کوچک از خانواده بزرگ عصر ظهور، برای حضور هر چه پرشور تر برادرانم در هیات رهروان سید الشهدا علیه السلام پیشنهاداتی دارم:
هم اکنون عمده فعالیت های اجرایی در بخش برادران، توسط افرادی انجام می گیرد که حضوری نسبتا پر رنگ در هیات دارند. شاید اگر وظایفی برای افراد دیگر در نظر گرفته شود، بتوان از حضور ایشان در هیات بهره برد، بدین شکل که هر هفته امور اجرایی هیات(از صفر تا صد مراسم) یه یکی از گروه های برادران سپرده شود. یعنی ما باید به تعداد گروه های برادران، اتاق فکر برای برنامه ریزی، خوشامد گو، مسئول تدارکات، مسئول پذیرایی و انتظامات، خام، مسئول صوت، مجری و ... داشته باشیم. این اقدام دو جنبه مثبت خواهد داشت؛ اول آنکه علاوه بر افراد همیشه حاضر در محفل هفتگی، افرادی نیز به علت پذیرفتن مسئولیت، حاضر خواهند بود، بدین شکل برادرانی که به طور دائم نمی توانند در هیات حضور داشته باشند در اندک حضور خود می توانند مفید هم باشند. دوم آنکه، در وظایفی که پیش از این ذکر آن ها رفت، افرادی را خواهیم داشت که به مرور زمان متبحر خواهند شد و هیچگاه در این مسئولیت ها با کمبود نیروی انسانی مواجه نخواهیم شد.
با اجرای چنین طرحی می توان انگیزه ای برای حضور و فضایی مناسب برای رقابت سالم در «خدمت خالصانه به قرآن و اهل بیت علیهما سلام» ایجاد کرد ان شاء الله.

 ساعت و تاریخ:1395/12/09 23:07:37


42   آقای بورقانی فراهانی - گروه شهید رجبی

 با سلام به نظر من تایم هیات مناسب نیست

 ساعت و تاریخ:1395/12/09 21:57:30


43   آقای بهاری - گروه شهید سجادی

 باسلام و خسته نباشید خدمت استاد گرامی
برای من هیچ فرقی ندارد کلاس تفسیر یا کلاس های دیگر.چون هردو بسیار مفیدند و خیلی هم دوست دارم که در همه ی کلاس های موسسه شرکت نمایم اما با عرض پوزش بخاطر کار شیفتی ام بعضی مواقع نمیتوانم و حتی در کلاس تفسیر هم مرخصی ساعتی میگیرم.
باتشکر

 ساعت و تاریخ:1395/12/09 19:35:23


44   خانم عالی خوان - دبیر : خانم عالی خوان

 بانام ویاد خدا
باعرض سلام واحترام خدمت همراهان وهم سنگران عصر ظهوری
خدای متعال را شاکرم که به بنده توفیق شرکت در مجالس ذکر اهل بیت علیهم السلام وروضه حضرت سیدالشهدا علیه السلام را داده واز خداوند می خواهم ما را در این راه ثابت قدم نگه دارد.
در عصر حاضر که عصر تکنولوژی وفضای مجازی وجنگ نرم است وافراد اسیر زرق وبرق دنیا ومادی گرایی هستند،وقتی با حجمه وسیعی از شبهات ووسوسه های شیطانی ونفسانی مواجه هستیم باید خودمان را به مجلسی وصل کنیم تا تلنگری باشد برای خودمان وبدانیم با خودمان چند چند هستیم وبا توسل گرفتن ازآقا امام زمان (عج) وحضرت سیدالشهدا علیه السلام وسایر ائمه اطهار بتوانیم در این دنیای وانفسا تا حدودی رهایی یابیم وبرای نجات خود بکوشیم.
سبک برگزاری مراسم هیات بسیار متنوع وبا کیفیت شده ونسبت به قبل جذاب تر است.برای رفع مشکل دوستان باید کاری کرد که به صورت فصلی ساعت شروع وپایان آن در نظر گرفته شود.ودر فصول مختلف جابه جا شود.
بخش هایی از مراسم را حذف یا جابه جاکردمثل خواندن وصیت نامه شهدا یا پخش کلیپ ودر عوض با راه اندازی یک بخش تحت عنوان شهدا در سایت موسسه یا ایجاد کانال در فضای مجازی با به اشتراک گذاشتن این بخش ها برای دوستانی که نمی توانند در مراسم شرکت کنند این فرصت را ایجاد کنیم تا بتوانند استفاده کنند.
از آنجا که می دانیم باید رزق معنوی خود را از این مجالس بگیریم ولی به این نکته باید توجه کرد که به دلیل پشت سر هم بودن دو روز پایانی هفته(هم هیات وهم کلاس تفسیر) این خود باعث ریزش افراد در مراسم هیات ومحافل هفتگی می شود.
ذکر این نکته هم بد نیست که حضور در مراسم هیات اختیاری است وافراد باید این نیاز را در خودشان احساس کنند ونباید در این قضیه سخت گیری کرد.این خود ماهستیم که باید باشیطان درونی خود مبارزه کنیم.
از آنجا که می دانیم کیفیت مهم تر از کمیت است چه بسااهل بیت علیهاالسلام به همین محفل هر چند کوچک ما عنایت ونظر لطف ویژه ای داشته باشند که به سایر مجالسی که در سطح شهر در حال برگزاری است،نداشته باشند.
اما نکته قابل تامل دیگری که لازم دانستم مطرح کنم با تدابیر خوب مدیر موسسه در سال های گذشته روز هیات، ساعت برگزاری آن،محتوای برگزاری آن،به نحو دیگری اجرا می شد وحتی سرویس رفت وبرگشت برای دوستان شرکت کننده در نظر گرفته شدولی باز هم استقبال آن چنان که انتظار می رفت نبود!!!!!
بنابراین باید دلیل را در خودمان جستجو کنیم ودرصدد رفع آن بربیائیم.
از آن جایی که الان افراد بیشتر به برنامه های مناسبتی در طول سال اهمیت می دهند مثل دهه اول محرم،دعای عرفه، شب های قدر،باید کاری کردکه بحث محافل هفتگی بین خانواده ها جا بیفتد وآن را فرهنگ سازی کنیم تا افراد بدانند فقط مراسم هیات به مناسبت های تقویم محدود نمی شود.
واما پیشنهادی که به دست اندر کاران اجرای برنامه های هیات دارم این است که محافل هفتگی غیر مناسبتی را در طی یک ماه جا به جا کنند،طوری که از قبل شرکت کنندگان در مراسم ندانند که قرار است در مراسم امشب چه برنامه ای اجرا شود مثلا یک هفته کلیپ ،یک هفته وصیت نامه.
این تنوع در برنامه ریزی هم می تواند در جذب افراد بیشتری نقش داشته باشد.
در پایان از استاد ارجمند جناب آقای دکتر خاتمی نژاد وسایر دست اندر کاران در برگزاری کلاس تفسیر وهیات تشکر وقدر دانی می کنم واز خداوند متعال خواستارم روز به روز به معرفت واگاهی ما بیفزاید وبتوانیم این اگاهی ها را در زندگی خود عملی کنیم.
یاعلی
اللهم عجل لولیک الفرج(عج)

 ساعت و تاریخ:1395/12/09 12:20:06


45   خانم کارونی - دبیر : خانم عالی خوان

 بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله با عنایت خداوند و حضرت سیدالشهدا علیه السلام در اغلب مراسم ها حضور دارم. برای بودن در چنین جمع هایی علاوه بر توفیق باید به اهمیت آن ایمان آورد تا در زندگی روزمره، حداقل هفته ای دو سه ساعت را هم برای شرکت در مراسم هیات برنامه ریزی کرد و آن را جزء لاینفک برنامه های خود قرار داد. وقتی خود را ملزم به انجام کاری بدانیم به تدریج به باور تبدیل می شود. این تجربه شخصی من بوده که به اون رسیدم که اگه به هر دلیلی از رفتن به مراسم هیات سهل انگاری کرده بودم، برای شرکت در جلسه بعدی مراسم، بیشتر دنبال بهانه برای نرفتن می گشتم. امیدوارم که همه دوستان به اهمیت حضورشون پی ببرن و به جزای اون در دنیا و آخرت برسن. ان شاء الله

 ساعت و تاریخ:1395/12/07 21:49:49


46   خانم مقیمی - دبیر : خانم شفیعی

 باسلام خدمت استاد گرامی و دیگر دوستان.
یکی از دلایل شلوغ تر بودن کلاس تفسیر نسبت به مراسم هفتگی هیئت، زمان و ساعت برگزاری این کلاس هست.
من به شخصه به دلیل مشغله کاری نمیتوانم به غیر از روزهای تعطیل در مراسمها شرکت کنم.

 ساعت و تاریخ:1395/12/07 14:48:46


47   آقای نعیمی - گروه شهید غفوری

 سلام خدمت استاد وهمسنگران گرامی
به نظر من مردم هیئت را فقط در دهه ی محرم می بینندوبعضی هم به خاطر دور بودن ازمرکز شهر وبرخی هم به خاطر زمان وروز برگزاری نمی توانند درهیئت شرکت کنند.به نظر من مراسم هیئت روز جمعه برگزار شود بهتراست وعلت شلوغ بودن کلاس تفسیر بیشتر به خاطر ساعت وزمان آن است.

 ساعت و تاریخ:1395/12/06 22:41:05


48   خانم تکبیری - دبیر : خانم کندی

 سلام علیکم
ضمن تشکر و قدردانی از زحمات استاد گرامی و کلیه دست اندرکاران در برگزاری محافل هفتگی، بنده به چند دلیل متاسفانه توفیق شرکت در محافل هفتگی را ندارم.اول اینکه اراک نیستم
دوم به دلیل تنهایی و خدمت به مادرم و اینکه به دلیل مشغله ها و فعالیتی که در طول روز دارم و با توجه به فضای هیات توان نشستن بر روی زمین را ندارم و چند باری که به مراسم آمدم برخورد مناسبی از مسئول هیات ندیدم، البته این رفتار نامناسب دلیل نیامدنم نیست، صرفا جهت تذکر به مسئولین گفتم.
با تشکر

 ساعت و تاریخ:1395/12/06 20:52:02


49   خانم احمدی - دبیر : خانم حسین آباد

 با عرض سلام
به شخصه سعی میکنم در مراسم هیئت به ویژه در مناسبت های مذهبی شرکت کنم.
ضمن تشکر از برگزارکنندگان مراسم هیئت؛
چند انتقاد در ارتباط با برگزاری مراسم داشتم
۱. علیرغم این که سخنرانی ها همیشه از کیفیت خوبی برخوردار بوده، اما مراسم عزاداری و مداحی ها میتونه خیلی بهتر باشه.
۲.به شخصه اغلب کلیپ هایی که در مراسم پخش میشه رو نمی پسندم و به نظرم کمکی به ارتقاء کیفیت مراسم نمیکنه.
۳.وصیت نامه شهدا میتونه به شکل تاثیرگذارتر و گزیده تری مطرح بشه.
با تشکر

 ساعت و تاریخ:1395/12/06 14:43:05


50   خانم میرزاخانی - دبیر : خانم کندی

 به نام خدا
با سلام و تشکر از تمام عزیزانی که در برگزاری مراسم و محافل هفتگی تلاش می کنند . یکی از دلایل شلوغی کلاس تفسیر، مربوط به جذابیت بخش تلنگر است که به موضوعاتی می پردازد که همه به نوعی با آن درگیر هستند و به موضوعات و دغدغه های فرهنگی و اجتماعی می پردازد وبا بیان مصداق های صریح و روشن، راهکار عملی در اختیار ما می گذارد و به ما در برخورد با مشکلات و موانع و اینکه در مواجه با این موانع چه عکس العملی نشان دهیم کمک می کند.البته بیان شیرین و شیوای استاد در تفهیم و به خاطر سپردن مطالب در ذهن مخاطب نیز سهم بسزایی دارد.دلیل دیگر که می توان به آن اشاره کرد این است که می گویند :هر آنچه از دل بر آید لاجرم بر دل نشیند .اگر کلاس تفسیر با وجود داشتن هزینه شلوغ است .چون استادش با تمام وجود دغدغه رفع مشکلات و موانع فرهنگی و... را دارد و این را در عمل نشان داده و همین امر باعث تعهد و دلگرمی در اعضای موسسه شده و سعی می کنند بصورت مداوم در کلاس تفسیر حضور پیدا کنند و ... اما با تمام این نکات و بحث ها نهایتا به اینجا می رسیم که:
من مشکل بزرگ خودم بودم
آن یوسفم که گرگ خودم بودم
با تشکر

 ساعت و تاریخ:1395/12/06 12:56:34


51   خانم موسوی نیا - دبیر : خانم عالی خوان

 با عرض سلام،کلاس تفسیر به دلیل اینکه یک سیر مشخص طی میکنه و برای ورورد به کلاس خود دوستان ثبت نام میکنند و در کلاس تفسیر بحث حضور و غیاب مطرح است،به نظرم سبب این امر میشه.

 ساعت و تاریخ:1395/12/06 12:14:08


52   خانم جیریایی شراهی - دبیر : خانم شفیعی

 با سلام و تشکر ویژه بابت زحمات تمامی دین یاوران برپاکننده مراسمات هییت سیدالشهداء
یکی از مشکلاتی که خیلی اوقات مانع حضور من و همسرم در هییت می شود دوری مسیر و نداشتن وسیله نقلیه است البته این مشکل بیشتر در این فصل موجب اذیت ما شده هم به دلیل سرمای موجود هم افزایش ساعت کاری همسرم ، پیشنهاد میکنم در صورت امکان مراسم هییت با خواندن نماز مغرب و عشاء به پایان برسد چون مشکلاتی از قبیل اعتراض خانواده های من و همسرم مبنی بر اینکه شما در مجالس هفتگی خانوادگی شرکت نمی کنید به پایان می رسد ان شاءالله.

 ساعت و تاریخ:1395/12/06 12:05:54


53   خانم حسین آباد - دبیر : خانم حسین آباد

 بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و تشکر اززحمات همه کسانی که برای برپایی هرچه بهتر محافل هفتگی تلاش میکنن.
من تا جایی که بتونم سعی می کنم در هیئت ها شرکت کنم و از نظر کیفیت بنظرم وضعیت خوبی داره برنامه های هیئت و متنوع هستن.
اما به دلیل پشت سر هم بودن کلاس تفسیر و هیئت و اینکه اکثر اوقات مهمانی ها در پنج شنبه شب برگزار میشود و هیئت هم طولانی است متأسفانه نمی تونم در برخی مراسم ها شرکت کنم.
دلیل دوم هم این است که شاید هنوز اهمیت شرکت در هیئت رو درک نکردم.

 ساعت و تاریخ:1395/12/06 11:42:13


54   خانم شمسی - دبیر : خانم عالی خوان

 باسلام وعرض خسته نباشید

برگزاری مراسم هیئت وکلاس تفسیر خیلی عالیه وجادارد که از زحمات تمام کسانی که در برگزاری این مراسم وکلاس تفسیرتلاش می کنند به خصوص آقای خاتمی نژاد تقدیر وتشکر نمایم وازکم سعادتیه بنده هست که نمیتوانم دراین مراسم شرکت کنم وبنده شاغل هستم وعلت عدم حضور بنده این است که ساعات برگزاری مراسم هیئت با ساعات کاری من تداخل دارد
باتشکر

 ساعت و تاریخ:1395/12/06 11:19:46


55   خانم اسماعیلی - دبیر : خانم عالی خوان

 باسلام
بنده به دو دلیل نمیتوانم در مراسم هیئت شرکت کنم
اول اینکه ساعت اتمام مراسم هوا تاریک است و دوم اینکه پنجشنبه است و آخر هفته بنده از نظر خانواده با شرکت در مراسم مشکل دارم

 ساعت و تاریخ:1395/12/06 10:19:58


56   آقای اخوندی - گروه شهید غفوری

 سلام،زمانی که کلاس برگزار میشود،من سر کار هستم و نمیتوانم مرخصی بگیرم

 ساعت و تاریخ:1395/12/06 09:01:40


57   خانم نقدی - دبیر : خانم بورقانی

 باسلام خدمت همه اعضای مؤسسه عصرظهور اراک
باتوجه به تجربی شخصی واثرات مثب شرکت در مراسم وتفاوت های نحوه برگزاری مراسم هیئت رهروان سیدالشداء(ع)همچنین ضرورت شرکت در محافل ذکر باتوجه به شرایط فعلی جامعه به هر نحوی که شده سعی می کنم خودم را به محفل ذکر عصرظهوری ها برسانم .
موفق باشید.

 ساعت و تاریخ:1395/12/06 08:40:28


58   خانم رجبی - دبیر : خانم کارونی

 با سلام من تاجایی که بتوانم در مراسم های هفتگی موسسه شرکت میکنم ولی گاهی با برنامه های روز مره تداخل پیدا میکند سعادت حضور در این مراسم از من گرفته میشود.

 ساعت و تاریخ:1395/12/06 06:37:49


59   خانم احمدی - دبیر : خانم کارونی

 بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام و خداقوت
من معمولا سعی داشتم تا حد ممکن در مراسم هفتگی شرکت کنم.اینکه میدونی آخر هفته، شب جمعه و شب زیارتی اباعبدالله ع جایی هست برای فراغت از روزمرگی و دل مشغولیهای دنیوی وخلوت ومناجات با معبودبصورت جمعی همیشه برام خوشایند و جای شکرگزاریش باقی بوده وهست. اما اگر احیانا توفیق حضور ازم سلب شده بیشتر به خاطر مهمانیهای آخر هفته بوده.
و اما بطور کلی علت حضور کمرنگ تر همسنگران عصرظهوری ام رو این موارد میدونمء
یک، عدم احساس نیاز به بودن در محفلی برای ذکر مناجات و یا بسنده کردن به دریافت تلنگرهفتگی از کلاس تفسیر.
دو، با توجه به شروع مراسم از نماز مغرب وبرنامه های در پی آن هرچند جذاب اما طولانی شدن این زمان باعث خستگی میشود.
سه، رفت و آمد برای برخی دوستان بویژه به هنگام برگشت مشکل ساز است.
چهار، خیلی فکر کردم که آیا این جمله رو بیان کنم یا نه؟! اما متاسفانه باید بگم که با توجه به مورد یک، بنظرم شاید اگر در کلاس تفسیر هم مثل هییت خبری از محرک هایی مثل پرداخت شهریه و انجام حضور وغیاب نبود،شاید ما انسان های فراموشکار براحتی احساس نیاز برای حضور صرفا بخاطر حفظ وتقویت روح و قلب ونفس خودمان نمیکردیم،که امیدوارم این نظر درست نباشه.

 ساعت و تاریخ:1395/12/06 01:08:55


60   آقای مومنی - گروه شهید غفوری

  بسم الله الرّحمن الرّحیم
با سلام و صلوات بر پیامبر گرامی اسلام محمّد مصطفی و خاندان پاکش
آنچه باعث عدم حضور این حقیر در جلسات هفتگی هیأت میشود تداخل زمانی با برخی مهمانی ها یا شیفت های کاری است که معمولا در خصوص جلسات کلاس تفسیر به دلیل زمان بندی مناسب به ندرت اتـــــفاق می افتد، اما سعی بر این بوده که با قید اولویت در این جلسات نیز شرکت نمایم.
از دیدگاهی دیگر بسیار مایه خوشحالی است که اشتیاق به توضیح و تفسیر کلام حق تعالی که تنها چشمه زلال، پاک و عاری از هر گونه تغییر و تحریف -از ابتدای نزول -است، باعث حضور حداکثـــــری در جلسات تفسیر شده و نشـــــان از بلوغ فکری رو به رشد در تشخیص بهتر راههای رسیدن به سعادت حقیقی می باشد. فارق از هزینه های مالی ، زمانی و مکانی ارائه مطالب بدون کوچکترین دخل و تصرفی در منابع باعث افزایش اعتماد و حضور پر رنگ تر شده است. و با توجه به کثرت جلسات مذهبی در سطح شهر و شرکت اکثر همسنگران از قدیم الایام تا کنون چنین بر می آید که حض و بهره ای که از کلاسهای تفسیـــر قرآن کریم عاید و واصــــل میــــگردد در جلسات هیأت وجود ندارد و همین امر باعث خروج این گونه جلسات از اولویت حضور حتی در مقابل مهمانی ها شده است. همچنین شرکت حداکثری در این جلسات قبل از انقلاب بیـشتر با هدف نقد حکومت و روشنگری وضع موجود بوده و هم اکنون بیشتر در ایام بزرگداشت و یا سوگواری ائمه اطهار عليهم السّلام برگزار میگردد و و باالطبع در غیر آن حساسیت خاصی مبنی حضور در چنین جلساتی در بین عامه مردم وجود ندارد.
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج - با تشکر

 ساعت و تاریخ:1395/12/06 01:06:28


61   آقای فریدونی - گروه شهید غلامی

 
با سلام به نظر من علت اینکه مراسم های هیأت به اندازه کلاس تفسیر شلوغ نيست به خاطر اینه که هيأت در اولویت افراد نیست و خیلی جدی به حضور در هیأت فکر نمیکنند چون بیشتر افرادی که در کلاس تفسیر حضور دارند میتوانند در جلسات هیأت هم حضور داشته باشند و تعداد افرادی که به خاطر شرایط کاریشون امکان حضور را ندارند، زیاد نیست.

 ساعت و تاریخ:1395/12/06 00:43:17


62   خانم نظری - دبیر : خانم نجارچی

 بسم الله الرحمن الرحیم
باسلام و خداقوت
بنده تا جای ممکن سعی میکنم در مراسم هفتگی شرکت کنم، اما گاهی به دلیل اینکه شب جمعه و آخرهفته هست و مهمان داریم از توفیق حضور محروم میشم.

 ساعت و تاریخ:1395/12/06 00:32:07


63   آقای غفوری - گروه شهیدان نعیمی

 با سلام و سپاس از زحمات همه عزیزان
اشکال در طولانی بودن مراسم است.از نماز مغرب تا ساعت ۹ شب خیلی طولانی و چون مجبور به نشستن طولانی هستند سخت و طاقت فرسا می شود.

 ساعت و تاریخ:1395/12/06 00:22:16


64   خانم داود ابادی - دبیر : خانم بورقانی

 با سلام
بنظرم اشکال در انتخاب موضوع سخنرانی است.

 ساعت و تاریخ:1395/12/06 00:19:07


65   خانم رحیمی - دبیر : خانم کارونی

 به نام خدا
با سلام خدمت استاد ارجمند
بنده به دلیل همزمانی ساعت شروع هیات با کارم
بخش اعظمی از مراسم هیات رو از دست میدهم و از طرفی بدلیل سخت بودن رفت و آمد در آن وقت شب ،نمیتوانم همیشه در هیات حضور پیدا کنم . بنظرم اگر مراسم هیات بعد از کلاس تفسیر برگزار شود ، افراد بیشتری میتوانند حضور پیدا کنند.
با تشکر از زحمات شما و همه همسنگران گرامی.

 ساعت و تاریخ:1395/12/06 00:10:58


66   خانم سپهرمنش - دبیر : خانم کندی

 گرفت راه زنی را به کوچه راهزنی
در آن محله که بسیار رهگذر دارد

بگو به دشمن مولا مرام ما این نیست
زمان جنگ بیاید اگر هنر دارد

کشید و برد، زد و رفت، من نمی دانم
حسن دقیق تر از ماجرا خبر دارد

بگو به شعله : چه وقت دخیل بستن بود؟
هنوز چادر او کار با بشر دارد

بگو به میخ : که این کعبه را خراب نکن
غلاف کاش ازاین کار دست بر دارد

دهان تیغ دودم را عجیب می بندد
وصیتی که علی از پیامبر دارد

فدای محسن شش ماهه اش که زد فریاد
سپر ندارد اگر مادرم پسر دارد

به شعله سوخت پرو بال مادر، اما نه
حسین هست، حسن هست، بال و پر دارد...

"به نام خدای هستی بخش"

با سلام و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری بانوی دو عالم طاهره ی مطهره حضرت زهرا (س)
بنده به شخصه همیشه در تلاش بوده و هستم تا برای شرکت در مراسم هیئت، موانع احتمالی را حذف نمایم.
چون معتقدم که فضای مراسم، سخنرانان محترم و محتواهایی که ارائه می شود قطعا برای پیشبرد معنوی ما موثر و سازنده هستند.
اما اینکه چرا کلاس تفسیر با وجود در بر داشتن هزینه و انتخاب ساعت کلاس در روز جمعه، شلوغ تر از هیئت هست، شاید بشود گفت که مردم برای کلاسی که شهریه برای آن پرداخت می شود متعهد تر خواهند بود.
و دلیل دوم اینکه مراسم معمولا حدود ۲ ساعت زمان میبرد و شاید دوستان برای رفت و آمد دچار مشکل هستند.
و سوم اینکه شاید هنوز به این باور نرسیده ایم که نقش مراسم های هفتگی یا مناسبتها تا چه حد در انسان سازی ما مهم و اساسی خواهد بود تا با برنامه ریزی حساب شده برای حضور در این مراسم، موانع احتمالی را مرتفع نماییم.
در آخر از زحمات استاد گرامی و دست اندر کاران برگزاری مراسم هیئت نهایت قدردانی را دارم.

 ساعت و تاریخ:1395/12/05 22:29:17


67   خانم حبیبی - دبیر : خانم حامدی

 سلام علیکم
حضور کم بنده در هیئت دلیل منطقی و کارشناسی ندارد، چون هر دلیلی که بخواهم بیاورم به نظرم توجیه است. البته برای هر هفته ای که هیئت نمی‌آیم دلایلی وجود دارد، مثل: میهمانی، خرید و نداشتن وسیله برای برگشت به منزل وغیره، که مهمترین آن برای بنده همان نداشتن وسیله است چون منزل ما خارج از شهر است.
پیشنهاد من این است که مراسم هیئت بعد از کلاس تفسیر برگزار شود بهتر است.

 ساعت و تاریخ:1395/12/05 22:03:23


68   خانم هاشمی - دبیر : خانم کارونی

 به نام حضرت دوست که هر چه هست از اوست و به شکر وجود ذی جود که قلب تپنده همه دوستی هاست.
با سلام
ساعت اتمام هیئت هوا تاریک و خانواده مخالفت می کنند با حضور بنده در مراسم .

 ساعت و تاریخ:1395/12/05 21:39:53


69   آقای خلیلی - گروه شهید غلامی

 با سلام
مشکل من برای نیامدن به هیئت ساعات کاری زیاد در طول هفته است که همه کارها به جمعه و غروب پنج شنبه موکول میشود و پنجشنبه هایی که زودتر کارمان تعطیل می شود حتماً به هیئت می آیم.
در ضمن ، برنامه های هیئت همه عالی هستند و پول دادن یا مجانی بودن اصلا مهم نیست.
بعضی ها میگویند که دو ساعت وقت بگزار بیا ولی به وسیله و مسافت هم باید نگاه کرد چون برای کلاس تفسیر با رفت و برگشت چهار ساعت یا بیشتر باید وقت گذاشت و چون کلاس تفسیر غروب جمعه است در بیشتر کلاسها می شود حضور پیدا کرد.

 ساعت و تاریخ:1395/12/05 21:37:04


70   خانم ملكي راد - دبیر : خانم حامدی

 بِسْم الله الرحمن الرحيم
سلام عليكم
به حمدالله بنده تا جايي كه امكانش باشد در هيئت حضور خواهم داشت، گاهي توفيق حضور سلب مي شود اما اگر تلاش براي بودن باشد، خداوند هم كم نمي گذارد.
برخي افراد هيئت را فقط براي زمان هاي خاص مثل محرم و شهادت ها و... مي خواهند و باقي سال را جايي براي هيئت برگزار كردن نمي دانند؛ در صورتي كه حضور هفته اي در چنين محافلي باعث مي شود زندگي مسير حقيقي خود را بيابد و هدفي كه دين ياوران عصر ظهوري دارند بهتر تحقق يابد.
البته زمان هيئت براي تردد خانم ها مقداري مشكل زاست. بسياري از خانواده ها مخالف حضور فرزندشان و يا همسرشان خارج از منزل در اين زمانند.
و از طرفي هم برخي كلاس تفسير را ملاك اصلي حضور در موسسه مي دانند و براي هيئت به آن ميزان اهميت قائل نيستند و بود و نبودشان را خيلي مهم تلقي نمي كنند، در صورتي كه اين دو مكمل يكديگرند و اهداف موسسه با حضور گرم آنها امكان پذير است.
گاهي شرايط دشوار است، اما جبهه حق را نبايد خالي گذاشت، اگر كاري از دستمان برنمي آيد حداقل مي توانيم سياهه لشكر اين جبهه باشيم.

 ساعت و تاریخ:1395/12/05 21:34:03


71   خانم محمدی - دبیر : خانم کارونی

 به نام آن که بندگان را به خطاب کرامت با هزاران لطافت می نوازد و به سوی خود می نماید و می خواند.
با سلام
بنده به دلیل این که آخر هفته هست و اقوام به منزل ما میان نمی توانم در مراسم هیئت شرکت کنم.

 ساعت و تاریخ:1395/12/05 21:32:39


72   آقای رجبی - گروه شهید رجبی

 با عرض سلام ، ادب و خسته نباشید خدمت استاد گرامی و تمام هم سنگری های موسسه عصر ظهور

به نظر من خلوت بودن مراسم هفتگی نسبت به کلاس تفسیر در چند مورد است :

۱. طولانی شدن مراسم هفتگی
۲. پشت سر هم بودن مراسم هیئت و کلاس تفسیر ( از نظر روز )
۳. سرکار بودن بعضی از آقایان یا خانم ها
۴. نداشتن وسیله نقلیه برای رفت و آمد
۵. خواستن هر فرد برای شرکت کردن در مراسم هفتگی

مواردی که در بالا به آن اشاره شد ، میتوان گفت عمده دلایل شرکت نکردن است ، ولی اگر واقعا بخواهیم در مراسم هفتگی شرکت کنیم ، بقیه موارد فقط و فقط توجیح بوده است .

 ساعت و تاریخ:1395/12/05 17:56:13


73   آقای خوشدونی فراهانی - گروه شهید رجبی

 بسم الله الرحمن الرحیم
بنده هر زمان که امکان شرکت در مراسم فراهم باشد حتما شرکت میکنم ولی چون زمان مراسم آخر هفته میباشد معمولا به دلایل گوناگون نمیتوان در مراسم شرکت کرد.
و همچنین فضا و مکان حسینیه به نظر من خیلی مناسب برگزاری مراسم هیات نمیباشد.
با تشکر از زحمات شما

 ساعت و تاریخ:1395/12/05 17:03:15


74   خانم شمسی - دبیر : خانم عالی خوان

 باعرض سلام وخسته نباشید
بنده به علت اینکه شیفت صبح وبعدازظهرتاساعت ۸شب مشغول کارهستم فقط روزهای جمعه میتونم درکلاس حضورداشته باشم واگرهیئت به روزی بخوره که تعطیل باشه من هم میتونم شرکت کنم چون کلاس تفسیروهیئت به نظربنده خیلی عالی برگزارمیشه وجاداره که ازتمام کسانی که زحمت میکشن مخصوصااستادمحترم آقای خاتمی نژاد تشکرکنم

 ساعت و تاریخ:1395/12/05 16:44:49


75   خانم ساریخانی - دبیر : خانم کارونی

 سلام فکر می کنم این سوال را باید از اشخاصی که حضوری در مراسم هییت ندارند، پرسید.
سعی من برآن است، تا جایی که امکان دارد مراسم های هییت را از دست ندهم. ...
کسی که توفیق حضور در روضه هایش را به من می دهد، خودش هم با لطف بی پایانش وسیله رفت و آمد را برایم همیشه فراهم کرده است. ...


 ساعت و تاریخ:1395/12/05 16:37:03


76   خانم اصغری - دبیر : خانم حسین آباد

 سلام متاسفانه به دلیل تاریکی هوادران ساعت پدرم موافقت نمیکنند.

 ساعت و تاریخ:1395/12/05 16:08:06


77   خانم اصغری - دبیر : خانم حسین آباد

 سلام علیکم.باوجودعنایت الهی جهت آشنایی بنده باموسسه عصرظهوروتمایل شدیدبنده برای شرکت درمراسمات هییت ,پدرم اجازه حضوردران ساعت بیرون ازمنزل رانمی دهند .

 ساعت و تاریخ:1395/12/05 16:04:12


78   خانم گنجی - دبیر : خانم حامدی

 سلام بدلیل مسافت طولانی روستا تا شهر تا جایی که توانم باشد در خدمت هیئت خواهم بود

 ساعت و تاریخ:1395/12/05 15:47:40


79   آقای فرمهینی - گروه شهیدان نعیمی

 باسلام
به نظر بنده حقیر علت اینست که ما هنوز در زندگی نیاز واقعی به اهل بیت را درک نکرده ایم و هنوز درگیر مشغولیات دنیوی هستیم و خود را از تعلقات جدا نمیکنیم و مقدار نیازی را که درون ما سوسو میزند را با کلاسی قرآنی میخواهیم پر کنیم تا از قافله عقب نمانیم و کمی هم دهن پر کن باشد.
ولی صد افسوس که به بی راهه میرویم ،خدا کند که اهل بیت هدایتمان کنن تا به رستگاری برسیم.ان شاءالله

 ساعت و تاریخ:1395/12/05 15:13:25


80   آقای بیات - گروه شهید غفوری

 به نام خدا
با سلام خدمت استاد گرامی و همسنگران محترم.
به نظر بنده دلیل مشکل موجود از جنس این مثالی است که عرض می کنم:
گاهی دیده ایم که بعضی از خانم هایی که ظاهر کاملاً اسلامی دارند و بسیار محجبه می باشند به راحتی غیبت می کنند، دروغ می گویند و ... .
یا مثلا اگر در جامعه خانمی بی حجاب دیده شود یا بازیگری در مراسمی با حجاب بد ظاهر شود اکثر مذهبی ها آنقدر ناراحت می شوند که حتی کار به تظاهرات و تحصن و ... کشیده می شود. حالا اگر ما مذهبی ها بشنویم که کسی غیبت می کند واقعاً ناراحت می شویم؟ اگر بشنویم فلان مسئول دزدی کرده واقعاً ناراحت می شویم؟ تظاهرات می کنیم؟ تحصن می کنیم؟ فقط غر می زنیم. حساسیت ما نسبت به مسائل دیگر اسلام قطعاً به اندازه مسئله حجاب (که واقعا مسئله مهمی است) نیست. درحالی که شنیده ایم که غیبت از زنا بدتر است (و قطعاً زنا از بی حجابی). پس چرا آلارم اسلامی ما نسبت به حلال و حرام های دیگر ضعیف است؟ قطعاً این مسئله به نوع آموزش اسلامی ما بر می گردد. اکثریت علمای ما برای بی حجابی و بدحجابی بسیار واکنش تندی نشان می دهند درحالی که برای مسائل دیگر اسلام اصلاً واکنش نشان نمی دهند. تا به حال شنیده اید که از علمای طراز اول به خاطر اختلاس ها کلاس درس حوزه را تعطیل کرده باشند؟ نمونه این عدم توازن درشناخت ما از دستورات دینی بسیار است.
مشکل خلوت بودن هیات در مقابل کلاس تفسیر هم از این جنس است. سلسله عللی باعث شده که کلاس تفسیر کانون توجه باشد.
با اینکه بنده حدود 7 ماهی است که در موسسه می باشم ولی به وضوح روشن است که از ابتدا به کلاس تفسیر از طرف استاد و دوستان قدیمی، اهمیت بیشتری داده شده. خود استاد همیشه (ضرورتاً) در کلاس ها حضور داشته اند اما در هیات کمتر اتفاق افتاده است که از ابتدای نماز تا پایان حضور داشته باشند. یا حتی درباره دوستان قدیمی موسسه هم این مسئله مشهود است. در کلاس تفسیر حضور و غیاب وجود دارد ولی در هیات نه. اینها یعنی توجه بیشتر به کلاس تفسیر.
در حقیقت موسسه با کلاس تفسیر شناخته می شود (درست یا غلط). چون استاد (که مرکزیت موسسه می باشند) با کلاس تفسیر شناخته شده بودند. حتی ظاهراً، قبل از تشکیل موسسه هم کلاس تفسیر ایشان (هرچند جزئی) بوده است. مجموعه ی مسائل باعث شده کلاس تفسیر مهم تر جلوه کند تا هیات. رفتارها و گفتارهای ما گاهی ناخواسته تلقی خاصی در اطرافیان ما دارد.
علت دیگر این است که کلاس تفسیر حول شخص استاد می باشد، درحالی که هیات اینگونه نیست. کلاس تفسیر را کسی برگزار می کند که سالها سابقه برگزاری اینگونه کلاس ها را داشته است. نوع بیان، تسلط به موضوع و باقی موارد موید این مساله می باشد. ولی اجزای هیات (قرائت قرآن، دعا و مداحی) معمولاً به دست کسانی اجرا می شود که کسب تجربه می کنند (و البته بسیار با ارزش است). پس قطعاً جذابیت کلاس را نخواهد داشت.
با تشکر

 ساعت و تاریخ:1395/12/05 14:18:17


81   خانم فرجی - دبیر : خانم نجارچی

 با عرض سلام
بنده6ماه اول سال رو از این بابت نمیتونم بیام که پنجشنبه ها با خانواده به گوار می رویم ولی6ماه دوم سال رو مرتب میتونم بیام مگر روزهایی که اراک نباشم.

 ساعت و تاریخ:1395/12/05 10:44:45


82   خانم براری - دبیر : خانم کارونی

 سلام علیکم
خدا را شاکرم که توفیق حضور در محفلی پربار را دارم اما متاسفانه گاهی اوقات این توفیق از من سلب می شود.
بنظر بنده یکی از دلایل عدم حضور اکثریت ساعت برگزاری و ساعت اتمام مراسم است، چرا که با وجود طولانی شدن زمان مراسم که بنظرم مشکلی است برای خانم ها ولی با وجود این مشکل حضور خانم ها بیشتر هست، البته این مورد بیشتر زمانی است که غروب افتاب دیرترهست و مشکل تردد را برای خانم ها بوجود می اورد،
البته خاطرم هست که زمانی ساعت مراسم هیئت هم تغییر کرد ولی تعداد حضار تغییری نکرد، بنظرم خانم ها محدودیت هایی دارند که اقایان ندارند مثل ساماندهی به امور خانه.
و نبودن برخی محدودیت ها برای اقایان می تواند به حضور بیشترشان در مراسم کمک کند.
مسئله دیگر این هست که اکثریت افراد تعصب خاصی به حضور در مراسم و هیئت های خودشان دارند، هرچند مراسمی که می روند به درستی برگزار نشود! بنده افرادی را دیدم که صرفاً بخاطر" عادت" به یک مکان خاص به همان مکان اکتفی می کنند، این موضوع خیلی کمتر درمورد کلاس تفسیرصادق است از این بابت که تعداد هيئات درسطح شهر و تشکل هایی به این شکل خیلی بیشتر از کلاس های تفسیر است و بنظر بنده این تعصب بی مورد میتواند دلیل مهمی برای عدم شرکت بعضی از افراد باشه.
و نکته مهمتر این مطلب است که وقتی در بعضی خانواده ها تفاوت هست، مخصوصاً عقیدتی چطور توقع می رود که حتی افراد یک خانواده برای مراسم ها در یک مکان حضور داشته باشند، چه برسد به افراد یک شهر!

 ساعت و تاریخ:1395/12/05 10:35:49


83   آقای مسعودی شهوه - گروه شهید سجادی

 با سلام و عرض ادب
و خسته نباشید خدمت استاد ارجمند ، دوستان و همسنگران عزیز

لازم است به چند نکته بپردازم
اول خودم و مساله شخصی اینکه بنده وسیله نقلیه ندارم و با توجه به مسافتی که از روستا به شهر می باشد نمی توانم در مراسم هفتگی به طور مداوم شرکت نمایم البته هر از چند گاهی مزاحم دوستان میشوم ولی مطمئنا این امر پایدار نیست ، در ضمن حقیر مسئول پایگاه بسیج روستا هستم و موظف هستم که در تایم جلسه هفتگی هیئت رهروان شهدا در پایگاه نیز حضور داشته باشم به همین دلیل اولویت را بر حضور در پایگاه گذاشته ام چون به نظر حقیر این هم سنگری از نوع همان سنگر است .
دوم از نظر عمومی به نظر این حقیر دعوت ائمه و شهدا از مدعوین و اینکه من گنه کار تا چه حد مورد قبول در گاه ایشان باشم و قسمتی باشد که حضور یابم در این مراسم ها مورد بحث است و میدانم نیامدن در چنین مراسمی عذر تقصیر است و بس و دلایل دنیوی پاسخ گوی این سوال نیست چرا که از دین فاصله گرفته ایم و دنیای خویش مشغول شده ایم ، البته ناگفته نماند که این موضوع لطمه هایی به دین و دیانت ما زده است یادم هست در گذشته های نچندان دور مراسم های هیئتی پر شور برگذار می شد ولی متاسفانه اکنون به دلیل مشغله های زندگی خیلی کم رنگ شده .
سوم تا قبل از ایام فاطمیه حقیر در هیت رهروان سید الشهدا خدمت می رسیدم استقبال کم بود و این امر مشهود بود دلیل آن را بنده حقیر و از دیدگاه ناقص خود چنین ارزیابی کردم که بعضی ها به دلایل شغلی و محدودیتهایی که وجود دارد در شغل ایشان معذورند از حضور در هیئت بعضی ها به دلیل طی مسافت طولانی نمی توانند در این مراسم روحانی شرکت کنند و بعضی ها هم امکان حضور در هیئت های محله خود را دارند و از حضور در هیئت رهروان ناکام می مانند
در هر حال بنده از خداوند متعال و ائمه اطهار و همچنین شهدای انقلاب اسلامی استعانت می خواهم که همچنان ما را در این راه همراهی کنند و پشتیبان همه ما باشند تا خدای ناکرده دچار لغزش از این امر خطیر نباشیم .
و من الله توفیق ...

 ساعت و تاریخ:1395/12/05 10:30:10


84   آقای حیدری - گروه شهید غلامی

 بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و ادب و مهربانی تقدیم بنده خوب خدا
استاد چیزی که بنده برداشت کردم از صحبت هاتون دلیل شخصی بود نه آسیب شناسی عمومی...
بنده هیات خیلی بیشتر استفاده میکنم و نیاز بیشتری بهش دارم از صمیم دل میگم
پس چرا شرکت نمی کنم؟ با توجه به مدیریت زمانی و شلوغی برنامه ها و مسئولیتهایی که به بنده سپرده شده از عصر پنج شنبه تا پایان جمعه سعی می کنم در اختیار خانواده باشم
از آنجایی که معنویت در خانواده "یکی" از ابعاد زندگی و برنامه های خانوادگی ماست در نهایت فقط یک برنامه رو میرسیم شرکت کنیم که معمولا کلاس تفسیر است و مراسم هیات مناسبتی می شود.
البته دیدگاه خانم بنده در این مبحث مکمل صحبت های بنده می شود.

در پایان دلها را نرم میکنم به بخشی از دعای 31 صحیفه سجادیه روزی امروزمان باشد
خدایا، از جهل خود عذر می خواهم و از بدی کردارم طلب بخشش می کنم. به لطف خود مرا در حمایت رحمتت قرار ده و با تفضل خویش در عافیت خود حفظ فرما

 ساعت و تاریخ:1395/12/05 09:20:05


85   آقای صفری - گروه شهید غلامی

 به نام خدا
خدمت استاد گرامی عرض کنم با اینکه بنده به لطف خدا توفیق شرکت در اکثر جلسات هیات را دارم اما گاهی اوقات موضوعی که باعث می شود به نیامدن به هیات و سستی در این راه برسم این است که هنوز به عطش و نیاز و شناخت کافی این فضا و محتوای آن پی نبردم و نمیدانم وبه این باور نرسیدم که علت تمام گرفتاری های روزمره من از نیامدن در این فضا هاست نه اینکه چون گرفتارم نمی رسم به این مراسمات بی آیم.لازمه رسیدن به هر چیز،طلب است.

 ساعت و تاریخ:1395/12/05 09:11:16


86   آقای زارعی - گروه شهید غفوری

 باسلام
خیلی از آقایان مشگل کارومرخصی دارند.خیلی ازخانم ها به
دلیل طولانی شدن هیات یانمیاند یازود میروند.

 ساعت و تاریخ:1395/12/05 07:39:34


87   خانم زکی - دبیر : خانم بورقانی

 اهمیت حضوراهل بیت درزندگی برای مردم هنوز مشخص وشناخته شده نیست

 ساعت و تاریخ:1395/12/05 06:51:47


88   خانم اتابک - دبیر : خانم عالی خوان

 سلام علیکم
بنده تمام سعیم رو میکنم که شانس حضور در محافل هفتگی رو از دست ندم، اما شاید بیشتر اوقات، این امکان فراهم نمیشه. دلیل اصلی این موضوع اینه که صبح ها مشغولیت هایی دارم که امکان لغو کردنشون رو ندارم. این مشغله ها عموما مربوط به شرایط خودم و خانواده میشه... یعنی به طور معمول نیمی از روز بنده به این ترتیب از دست میره. با توجه به مسئولیت های شغلی که دارم، و باید به صورت روزانه بهشون رسیدگی بشه، شرکت در مراسم هفتگی به معنای پر شدن کامل روز پنج شنبه است. جمعه ها هم به دلیل حضور در کلاس تفسیر، شرایط مشابهی پیش میاد و این به این معناست که تقریبا دو روز کامل امکان رسیدگی به اموری که مسئولیتشون رو به عهده دارم رو از دست میدم و این برام مشکل ساز میشه. ضمن اینکه کلاس تفسیر شخصا برای بنده پربارتره، به همین دلیل از بین این دو مراسم، کلاس تفسیر رو انتخاب میکنم.
نکته ی دیگه اینکه اتمام مراسم هفتگی زمانیه که ساعتی از شب گذشته و بارها پیش آمده برای بازگشت به منزل، مجبور شدم حدود بیست دقیقه منتظر تاکسی باشم. البته دوستانی که وسیله ی نقلیه دارند بارها لطف کردند... اما با توجه به مسیر نسبتا دور منزل نسبت به حسینیه و منزل این دوستان، اینکه خودم رو راضی کنم دوستانم حدود چهل تا پنجاه دقیقه دیرتر به منزل برسند، یعنی شب و دیروقت، کار سختیه...
با تمام اینها این رو میدونم که مشغله های بنده از خیلی از دوستان شاغل که در عین حال متاهل و دانشجو هم هستند و هر هفته در مراسم شرکت می کنند بیشتر نیست!
از دوره ی قبل کلاس تفسیر هم این نکته رو از آیت الله قاضی به یاد دارم که
در عزاداری و زیارت حضرت سید الشهدا علیه السلام مسامحه ننمایید. روضه ی هفتگی، ولو دو سه نفر باشد اسباب گشایش امور است.
شاید دلیل اصلی تر، ضعف در برنامه ریزی های بنده باشه... امیدوارم بتونم این مشکل رو رفع کنم.

 ساعت و تاریخ:1395/12/04 22:33:02


89   خانم کندی - دبیر : خانم کندی

 باسلام ، با تشکر از بزنامه ریزان و مجریان مراسم هئیت و کلاس تفسیر ... اینکه چرا مراسم هیئت حضور کمرنگ تری نسبت به کلاس تفسیر دارد علل مختلفی میتواند داشته باشد و اما دو علتی که بنظر می اید اولا زمان برگزاری هیئت شب جمعه میباشد که اصولا دوستان برنامه های خاصی دارند . گرچه برای ما دین باور ، دین یاور ، عصر ظهوری ، مراسم هئیت باید در صدر برنامه های دیگر قرار بگیرد . ان شاء الله . ثانیا ساعت پایانی مراسم است که برای هر کسی مقدرو نیست تا ان ساعت در مراسم شرکت کند . البته راهکار ان بنظر بنده این است که موسسه برای دوستان سرویس بخصوص سرویس برگشت بگذارد و هزینه ان را خود دوستان متقبل شوند . چرا که ایشان خود یا سرویس میگیرند و یا با وسایل نقلیه عمومی برمی گردند پس چه بهتر که دسته جمعی هزینه کنیم و یک سرویس عمومی تهیه شود . نکته پایانی اینکه بنده با روز مراسم هیئت موافقم چرا که قردای ان روز تعطیلی است وبهره بهترو بیشتری می توان برد . فقط منظور ساعت پایانی ان است که در شش ماه دوم سال باید توجه بیشتری قرارگیرد . ممنون در پناه حق سالم موفق و پایدار باشید . روز به روز شاهد پیشرفت کیفی و کمی موسسه عصر ظهور باشیم .به یاری حق ... ان شاء الله ...

 ساعت و تاریخ:1395/12/04 22:14:22


90   آقای احمدی - گروه شهیدان نعیمی

 به نام خدا از فاطمه اکتفا به نامش نکنید/نشناخته توصیف مقامش نکنید . هر کس که در او محبت زهرا نیست/علامه اگر هست سلامش نکنید. با عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س)و سلام خدمت همسنگران محترم بنده به دلیل شیفتی بودن شغل و وجود مراسم های خانوادگی توفیق کمی برای حضور در مراسم هیات را دارم ولی از دلایلی را که می توان به خلوت بودن مراسم هیات نام برد (1-زمان طولانی مراسم2-وجود مراسم هیت هادر مسجد های دیگر3-وجود مراسم های خانوادگی در آخر هفته ها4-مناسب نبودن مکان برای مراسم).

 ساعت و تاریخ:1395/12/04 21:28:20


91   خانم شفیعی - دبیر : خانم شفیعی

 به نام خدا

سلام
بحمدلله مراسم هیأت رهروان سیدالشهداء (ع) بسیار پربار و پر معرفت است ولی بخاطراینکه شب جمعه واقع شده واکثرا یامهمان دارند ویامهمان هستند شایدنتوانند بیایند.و همچنین با کلاس تفسیر پشت سرهم هستند و دقیقا دو روز تعطیل آخر هفته هست،خیلی ها مجبورند یکی را انتخاب کنند که کلاس تفسیر باتوجه به اینکه حضور غیاب میشود و شهریه پرداخت میکنیم حضور مداوم مهمتر جلوه میکند. بنظر بنده اگر مراسم هیأت وسط هفته باشد بهتر است.
اما باهمه ی این ها کسی که بخواهد و واقعا حضور در مراسم هیأت برایش اولویت باشد این ها را توجیهاتی بیش نمی انگارد وهرطور شده خودش را میرساند اما از آنجا که باب توجیه همیشه باز است اینطور مراسم های هیأت خلوت و خالیست...

 ساعت و تاریخ:1395/12/04 14:26:27


92   خانم قادری - دبیر : خانم اسکندری

 سلام
مراسم هفتگی بسیار متنوع ،پربارو صمیمانه است و من تقریبا در همه ی مراسم ها شرکت میکنم ولی به دلیل مشکلاتی که خانم ها کریمی و عاشقی بیان کردند اکثر اوقات قبل از پایان مراسم مجبور به ترک حسینیه میشوم .

 ساعت و تاریخ:1395/12/04 14:06:04


93   خانم نجفی فرزانه - دبیر : خانم نجارچی

 با عرض سلام و خسته نباشید
من بسیار خوشحالم که با موسسه شما آشنا شدم و همیشه در مراسم هفتگی به همسر و فرزندم شرکت می کردم. اما به دلیل سردی و برودت هوا و تغییر منزل و اینکه موقع برگشت با سختی مواجه میشدیم یکی دو هفته نتونستیم بیایم. البته اینها همه بهانه است و سعی می کنیم از این به بعد حتما در کلاسها شرکت کنیم.

 ساعت و تاریخ:1395/12/04 13:04:26


94   آقای قاری - گروه شهید غفوری

 با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد گرامی
اینجانب از ابتدا که با این موسسه آشنا شدم همراه با خانواده به طور مرتب در مراسم هفتگی شرکت می کردم اما از زمانی که هوا کمی سرد شد به دلیل نداشتن وسیله نقلیه و اینکه سخت بودن برگشت برای خانواده ام مراسم را مرتب شرکت نکردم ولی از این به بعد که هوا رو به بهبودی است سعی می کنیم که حتما در مراسم شرکت کنیم.

 ساعت و تاریخ:1395/12/04 12:58:59


95   خانم عالی خوان - دبیر : خانم کندی

 هوالمحبوب
باعرض سلام واحترام
همسنگران و همراهان عصرظهوری خداقوت
ضمن تشکر ویژه ازاستاد گرامی جناب دکترخاتمی نژاد و کلیه دست اندرکاران و همسنگران وهمراهان عصرظهوری دربرگزاری کلاسهای تفسیر ومحافل هفتگی دلنشین هیات، بایدخدمتتون عرض کنم که به لطف و شکرخداوند متعال بنده بیش ازنود درصد دربرنامه های هیات شرکت می کنم.ولی یکی از مواردی که بنده شخصا باهاش مشکل دارم برگزاری زمان طولانی مراسم هیات است، بخصوص درچند محفل اخیر، بخاطرازدست دادن وقتهای پرت ما بین ایستگاهها، مراسم به حدود سه ساعت کشیده می شود درصورتیکه با یک برنامه ریزی و مدیریت بهتر می شود همان کیفیت رو لحاظ کرد مثلا : مداحی همزمان با قرائت ادعیه باشه وبعد ازسخنرانی، مراسم به اتمام برسد.در اینصورت مدت زمان هیات کاهش پیدا می کند ودر عین حال با همان کیفیت وجذابیت خاص قبل، اجرا خواهد شد وبا ساعات هیات کسی مشکلی نخواهد داشت!
لذا راه حل بنده برا ی حضورقابل توجه همسنگران درمحافل هیات به شرح زیر است:
1) کوتاه کردن مدت زمان مراسم هیات
2) تغییر زمان هیات به یکی ازشبهای اواسط هفته، چون یکی از علتهای عدم حضور پررنگ دوستان ، برگزاری مراسمات و مهمانی ها و دورهمی های فامیلی است ، بخصوص اینکه این دو برنامه موسسه در دو روز پایانی هفته انجام می شود لذا ترجیح داده می شود که در برنامه ای باشند که حضور وغیاب درآن الزام ایجاد می کند!! 3)افرادی که وسیله نقلیه دارند حتما داوطلبانه دوستان هم مسیر رو باخودشان درمسیر رفت وبرگشت همراهی کنند.
امیدواریم با همه مواردی که برای برنامه های آتی هیات لحاظ خواهد شد دیگر بهانه های وجود نداشته باشد که دوستان حضور پیدا نکنند! به امید حضورهمیشگی همه همسنگران در خیمه گاه امام حسین علیه السلام

 ساعت و تاریخ:1395/12/04 11:49:59


96   خانم کریمی - دبیر : خانم شفیعی

 بسم الله الرحمن الحیم
باسلام و خداقوت
مراسم هیات بحمد الله خیلی پربار و متنوع است، بنده تا جایی که بتوانم در مراسم ها شرکت می کنم، ولی در بعضی شب ها که طولانی میشود به دلیل مهمان بودن و شب تعطیلی زودتر باید بروم. بنده با تمام دلایل خانم عاشقی گروه خانم عالی خوان بیان کردند موافقم، تمام دلایلی که قصد بیانش را داشتم ایشون بیان کردند. در پناه حق

 ساعت و تاریخ:1395/12/04 10:43:36


97   خانم شفیعی - دبیر : خانم اسکندری

 به نام خدا با سلام ،به لطف خدا من در این هفت ماه در تمامی محافل هیأت شرکت کرده ام و به نظر من حضور نداشتن افراد در مراسم های هفتگی بخاطر این است که : ۱- شاید به دلیل پشت سرهم بودن کلاس تفسیر و هیأت و اینکه هر دو در آخر هفته هستند ،یک کلاس آن هم کلاس تفسیر که به آن تعهد بیشتری دارند را ترجیح می دهند .
۲- یا در اولویت بندی زندگیمان قرار نگرفته است وگرنه هرطور شده سعی میکنیم در محافل شرکت کنیم و حتما در آن زمان ما مشغول آن چیزی هستیم که به آن دلبسته ایم ، ای کاش هر روز به ما یادآوری میشد که ما با هرآنچه دوست داریم محشور میشویم ؛ خدانکند که دلبستگی ما به چیزی جز اهل بیت باشد « إن شاءالله »
۳- به جز افراد کمی که دلایل کاملا موجه دارند ، بیشتر افراد فقط توجیه هایی دارند که جبه حق را خالی کنند.

 ساعت و تاریخ:1395/12/04 09:57:13


98   آقای کاظمی - گروه شهیدان نعیمی

 سلام و عرض ادب حضور همه دوستان و عزیزانی که برای برپایی مراسم هیئت زحمت می¬کشند؛ بخصوص استاد ارجمند و گرامی جناب آقای خاتمی نژاد.
به نظر من علت خلوت بودن و عدم حضور همه افراد در مراسم هفتگی هیئت 2 الی 3 مورد می¬تواند باشد که ذیلا بیان میکنم.
-اینکه پنجشنبه روز کاری است و افراد در این ساعات شیفت کاری دارند.
-همزمان با ساعت مراسم هیئت؛ در اکثر حسینیه ها و مساجد دیگر شهر نیز مراسماتی برگزار میگردد و برخی افراد موسسه آنجا مسئولیت برعهده دارند و متعهد هستند در مراسم آن مسجد یا حسینه شرکت کنند.
-سعادت.
آری سعادت. شاید سعادت را از بنده گرفته اند تا نتوانم در چنین محفل و مجلسی عظیم و باکرامت که مزین به نام سرور عالمیان سیدالشهدا علیه السلام است حضور داشته باشم.آیا من همانم که هرلحظه میخوانم« شاید این جمعه بیاید شاید، پرده از چهره گشاید شاید،»
من چطور میتوانم منتظر باشم؟ هنگامی که برای ورود به محفل سیدالشهدا( ع ) بهانه تاریک بودن هوا، طولانی بودن مراسم، مشغله کاری، کمبود فضا، گرم و سرد بودن هوا و.... را می آورم.
چطور منتظری هستم که نمیتوانم دست از مغازه و مادیات بردارم تا در مجلس سیدالشهدا شرکت کنم. سوالم این است مگر اعتقادمان براین نیست که روزی دست خداست؟؟ پس چرا پایمان به مغازه بسته شده است به خیالمان برای کسب روزی و درآمد بیشتر؟؟ یا مگر روزی فقط روزی مادی است؟؟؟
روزی معنوی مان چه شده است.
ضمنا فراموش کرده ایم که اعضای بدنمان حقی برما دارند؟ اینکه چشممان در محفل سیدالشهدا اشک بریزد و قلبمان در این محافل؛ مملو از محبت به سید الشهدا شود؟؟ ما وقتی نتوانسته ایم حق اعضای بدنمان از جمله پا و چشم و قلبمان را ادا کنیم چطور ادعای آن را داریم که می خواهیم در رکاب سرورمان حضرت ولیعصر مهدی موعود (عج) باشیم.آیا بنده که سعادت حضور در محفل سیدالشهدا را ندارم میتوانم در رکاب ایشان باشم. چه بلایی سرمان آمده است که در روزهای هفته با گرد و غبار گناه و معصیت دریچه ها؛ که چه عرض کنم روزنه های قلبمان بسته شده است. قلبی با روزنه های بسته آیا حق باز شدن ندارد.؟؟؟
آری دارد بیایید با حضور در محافل نورانی دریچه های قلبمان را باز کنیم. نوری که مطمئنا از سیدالشهدا علیه السلام است.
و اما دلیل عدم حضور بنده در محفل نورانی که مزین به نام سرورمان سیدالشهدا علیه السلام است.
شیطان،بله شیطان درونم.همان شیطانی که صبح پای مرا به رختخواب بسته و وعده خواب شیرین و جذاب میدهد. و مرا از فضیلت نماز صبح محروم میکند.
همان شیطانی که طول روز مرا به گناه دعوت میکند و پیشنهاد دوستی میدهد، ولی خنجری از پشت میزند و دریچه های قلبم را آرام آرام می¬بندد و نور قلبم را می گیرد.همان شیطانی که وقت اذان ظهر پای مرا به مغازه(کسب و کار) بسته و وعده پول میدهد و مرا از فضیلت نماز ظهر محروم میکند. همان شیطانی که از انجام کارهای نیک وا میدارد و به سمت تاریکی میبرد. همان شیطانی که مرا به سمت فیلم های تلویزیونی جذاب و شیرین، گوشی و بازیهای اکشن و ماجرایی، فضای های مجازی سوق داد و درکنار آن آرام آرام، بی صدا و مظلوم نمازم به قضا رفت، قرآنم مظلومانه گوشه طاقچه مان خاک خورد، همان شیطانی که ثانیه ها، دقیقه ها، ساعت ها، روزها، ماهها و سالها با من است و مرا از امام زمانم دور کرده است.
مگر ما انسان، اشرف مخلوقات نیستیم؟؟ چراااا آنقدر ضعیف شده ایم اختیارمان را شیطان، آن هم شیطان درونمان در دست گرفته و مارا به تباهی کشانده. آیا آنقدر ضعیف هستیم که نتوانیم بر شیطان درونمان غلبه کنیم، آنقدر ضعیف هستیم که همچون کوفیان امام زمان مان را تنها بگذاریم..؟؟
آنقدر ضعیف هستیم که شیطان غل و زنجیر مان کرده که نمیتوانیم حضور داشته باشیم با اینکه میدانیم شرط ظهور صاحب الزمان مهدی موعود (عج) حضور است؟؟
و در آخر باید بگویم من چطور میتوانم شعار دهم من اهل کوفه نیستم علی تنها بماند،!!!
درصورتی که پای کوفیان را شیطان بسته بود و علی(ع) را یاری نمیکردند و پای حضور من به محفل سیدالشهدا را نیز شیطان بسته.
آیا نباید بگوییم ما اهل کوفه............
به امید حضور همه افراد و دوستان در محفل سیدالشهدا.
خدایا چنان کن سرانجام کار؛ تو خشنود باشی و ما رستگار

 ساعت و تاریخ:1395/12/04 09:43:32


99   خانم کندی - دبیر : خانم کندی

 با سلام خدمت استاد ارجمند و تشکر بابت تلاش فوق العاده جهت حفظ اسلام واقعی ، حضور در جلسات هیئت وظیفه است بدون هیچ بهانه ای ولی بعضی مسائل بهانه نیست . بیرون ماندن از منزل تا ساعتی موجه و قابل قبول است بهر علت که باشد و همچنین دوشب پشت سر هم بیرون از منزل بودن ، ولی غیر از این هم امتحان شد و بازهم نشد پس هر جور صلاح است برنامه ریزی کنید تا زمانی که نیازم را از این جلسات درک کنم که امید است بقول استاد دیر نشود

 ساعت و تاریخ:1395/12/04 01:11:54


100   خانم کریمی مهرابادی - دبیر : خانم بورقانی

 با سلام
هرچند که نظر و تعداد خانم ها برای شما مهم نیست ولی برحسب تکلیف بنده دید گاهم را می نویسم .
طولانی شدن ساعت مراسم هفتگی یکی از علتهای حاضر
نشدن افراد است اعضای هیات به دلیل شرایط کاری خانوادگی نمی توانند تا اخر در مراسم هفتگی حضور داشته باشند و اکثرا بعد از نماز و دعا مجبور به رفتن هستند و روزپنج شنبه بیشتر خانواده ها یا مهمان دارند یا به مهمانی دعوتند و چون مراسم طولانی است پس اصلا شرکت نمی کنند و در آن ساعت شب حتی برای آقایان هم وسیله نقلیه
کم پیدا می شود چه برسد به خانم ها در ضمن دیر رفتن به خانه باعث ایجاد اختلافات خانوادگی می شود همه افراد یکسان نیستند و مانند من وشما فکر نمی کنند و در این باره
نمی توان به آنها خرده گرفت چون ما شرایط زندگی آنها را نمی دانیم.

 ساعت و تاریخ:1395/12/04 00:18:12


101   آقای نجارچی - گروه شهید سجادی

 با سلام
یکی از علت های اینکه کلاس هفتگی خلوت است
ساعت برگزاری و طولانی شدن آن است

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 23:55:09


102   خانم کارونی - دبیر : خانم کارونی

 باسلام
من تا جایی که بتونم سعی میکنم در مراسم های هیات شرکت کنم. تنوع و جذابیت برنامه های هیات باعث میشه گذر زمان احساس نشود و همین یکنواخت نبودن و صمیمیتی که توی مراسم هیات وجود داره باعث ترغیب به حضور بیشترمی شود.

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 23:53:24


103   آقای عبدی - گروه شهید غفوری

 بسم الله الرحمن الرحیم
همسگران گرامی
سلام علیکم.
در ابتدا باید عرض کنم کوچک تر از آنم که بگویم چرا عده ای در مراسم هیات و محفلی که منصوب به حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) می باشد حاضر نمی شوند؟
شاید عده ای به دلایلی موجه، مثل نوع شغل، شرایط و مشکلات این چنینی و یا شرکت در هیئات مذهبی دیگر، واقعا نمی توانند در این محفل حاضر شوند و البته لازم به ذکر است که ضعف هایی هم در حسینیه وجود دارد از قبیل: کمبود جا و نبود یک سری امکانات ضروری برای آقایان، و همچنین مکان حسینیه که در کوچه هست و نوع ساختمان حسینیه که یک طبقه از یک ساختمان مسکونیست و خیلی شباهت به یک مکان عمومی (جهت حضور عموم) را ندارد. اما می توان بدون نظر گرفتن افرادی که عدم حضورشان موجه می باشد و همچنین در نظر داشتن مشکلات سخت افزاری حسینیه که کلاس تفسیر نیز مشمول آن مشکلات می گردد، و همچنین در نظر گرفتن این نکته که توقعی بر شرکت هزاران نفر نیست بلکه توقع، تنها بر پر شدن همین حسینیه بسیار کوچک می باشد، باید گفت که می توان جمع را به طور کلی مورد انتقاد قرار داد. جمعی که لازم به ذکر است خود این حقیر هم عضو کوچکی از آن است و قطعا مشمول این انتقادات می گردم.
شاید اگر بخواهیم ریشه ای بر این ضعف بیابیم، می بایست دست بر روی باورهای مان بگذاریم و باید پرسید باورمان نسبت به هیأت چیست؟
آیا جلسه ایست که در آن جمع می شویم و یک سری اعمال از قبیل نماز جماعت، قرائت قرآن با ترجمه، دیدن نماهنگ، گوش کردن به سخنرانی و ذکر مصیبت، را انجام می دهیم؟
با وجود در نظر گرفتن این موضوع که برنامه این هیأت، انصافا برنامه ای خوب ، کم نظیر و حتی شاید بی نظیر است، اما شاید بتوان گفت: نماز را که در منزل می خوانیم، قرائت قرآن و ترجمه را هم در منزل انجام می دهیم ، نماهنگ را هم در موبایل خودمان می بینیم، و سخنرانی را هم از تلوزیون و شبکه های مجازی گوش می کنیم و ... خیلی هم نیازی به حضور در این مکان ها نیست و این یک باور و دیدگاه است، یک دیدگاه خطرناک. که به گمانم اگر چنین چیزی فراگیر شود، تا از بین رفتن این نگاه نباید انتظار ظهور داشته باشیم. چرا که شرط ظهور، حضور است. و با این نگاه خطرناک می توان تمام عدم حضورها را توجیه کرد. اما باور دوم این باور است: که اولا ما به این مکان می آییم تا حضور خود را اعلام نماییم. تا به حضرت ولی عصر(عج الله تعالی فرجه الشریف) اگر نگوییم آمده ایم برای تجدید پیمان، حداقل بگوییم آمده ایم تا عرض ارادتی بکنیم و بگوییم مولایمان، ما در مقابل شما نیستیم و آرزو داریم در رکاب شما و اهل بیت علیهم السلام باشیم و آمده ایم تا بگوییم که باور و عقیده ما سرخ هست و حسینی و امیدمان سبز است و این است که با استمرار و مداومت مان در این حضور، با فریب شیاطین، غرق در این دنیای پر زرق و برق نشویم و جوّ این جامعه به دنیا اسیر، گریبان ما را نگیرد و اصل و هدف مان را فراموش نکنیم و خدایی نکرده از اهل بیت علیهم السلام جدا نشویم. که اگر یکی از دو دستاویز قرآن و اهل بیت علیهم السلام را از دست بدهیم گمراهی مان قطعی و حتمی است.
دوما باید گفت: در حسینیه و هیأتی که منتصب است به مولا و سرورمان امام حسین علیه السلام است قطعا میزبان خود حضرت سیدالشهدا علیه السلام است. میزبان حضرت زهرا سلام الله علیهاست. میزبان امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) است، میزبان خود خداست و لحظه به لحظه حضور در آن را باید قدر دانست و ما به محفلی پا می گذاریم که قطعا و یقینا اگر پرده های غیب به کنار می رفت و می دانستیم در کجا قرار گرفته ایم برایش لحظه شماری می کردیم و به گمانم ارزش حضور در هیات امام حسین علیه السلام خیلی کمتر از حضور در کربلای معلی نیست.
و در پایان می خواهم از استاد ارجمند تشکر کنم که در دنیای آلوده امروز، چنین پناهگاهی را برای ما فراهم کرده اند که مبتنی بر نظرات شخصی و یا عرفان های بی پایه و اساس و سطحی نیست. بلکه بر قرآن کریم، اهل بیت علیهم السلام و عقلانیت بنا نهاده شده و قطعا تا زمانی که این چنین باشد اعضای این خیمه به شرط حضور و اخلاص، گمراه نخواهند شد.
امیدوارم خداوند به شما صبر، نیرو و ایستادگی در این راه عنایت فرماید و ما نیز پای این کار که همان صراط مستقیم است باشیم و بمانیم.
اللهم عجل لولیک الفرج بحق مولاتنا زینب سلام الله علیها.

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 23:38:12


104   آقای صالحی - گروه شهید سجادی

 با سلام و عرض ارادت خدمت استاد محترم و دیگر زحمت کشان و همسنگران عصر ظهور .
خداوند متعال را شاکرم که حدود هشت ماهی است توفیق حضور در موسسه را قسمت اینجانب نموده و بسیار خوشحالم . اما اینکه چرا در کلاس های تفسیر ، همسنگران بیشتری شرکت دارند . به نظر اینجانب این است که کلاس تفسیر در بعد از ظهر روز تعطیل برگزار و دوستان بعد از استراحت و انجام کارهای خانواده و عقب افتاده با فراقت بال در کلاس حاضر می شوند و از طرفی هم با توحه به فصل سرما خیلی به مسافرت و ... نمی روند ضمن اینکه مطالب ارائه شده در کلاس های تفسیر متنوع و بروز و کارآمد در زندگی روزمره است .
اینجانب هم با توجه به تعهدی که با همسنگران جبهه و جنگ و بیش از چهل و پنج شهید مرزیجران از ابتدای دهه شصت بسته ام می بایست در مراسمات آنها که هر شب جمعه به یاد یکی از آن عزیزان دعای کمیل را در یکی از مساجد محل سکونت شان در مرزیجران برگزار می نمائیم شرکت کنم لذا بدلیل همزمانی با اکثر جلسات هیات رهروان سیدالشهداء علیه السلام توفیق حضور ندارم و از این بابت عذرخواهی می نمایم .

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 22:33:08


105   خانم عبدلی - دبیر : خانم اسکندری

 سلام
به نظر من زمان مراسم هفتگی خوب نیست
نزدیک شب میشه و من که از جای دیگه ای میام ٬اون موقع شب دیگه نمیتونم بر گردم خونه .
فکر میکنم یکی از مزیت های کلاس تفسیر که ماشاءا... شلوغه همین زمان مناسبشه .

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 22:20:58


106   خانم میرزایی - دبیر : خانم شفیعی

 سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدار
شاید دلیل حضور پر رنگ تر اعضا در کلاس تفسیر، به دلیل تعهدی باشد که هر یک از دوستان، خود را به آن ملزم کرده اند.
دیگر اینکه داشتن مسئولیتی هر چند جزئی، سبب بیشتر شدن این تعهد خواهد شد‌.

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 22:11:49


107   خانم عبدلی - دبیر : خانم بورقانی

 با سلام
از نظر من یکی از دلایلی که باعث شرکت نکردن در جلسات هیئت هست :هزینه ای است که ما بابت کلاس تفسیر پرداخت میکنیم ولی برای هیئت هزینه ای پرداخت نمیشود.
دیگر این که بیشتر مهمانی ها در شب جمعه است.

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 22:04:26


108   خانم عاشقی - دبیر : خانم عالی خوان

 سلام.شب بخیر.
بنظرم بنده عوامل زیر علت حضور کمتر در هیات رهروان سیدالشهدا علیه السلام می باشد. البته من در طی سه ماه اخیر به لطف خدا در همه محافل نورانی هیات حضور داشتم.
الف. هیات و کلاس تفسیر در دو روز متوالی برگزار می گردد و دوستان که خانواده هایشان همراهی شان نمی کنند با مشکل مواجه شده و اغلب با این مطلب مواجه می شوند که مگه فردا کلاس نداری دیگه امشب برای چی میخوای بری.
ب.همینطور هیات شب جمعه و ساعت هشت ونیم الی نه تمام می شود و اگر دوستان مهمانی باشند دچار مشکل می شوند.حتی اگر مهمانی هم نباشند بیشتر خانواده ها همین ساعت شام می خورند و از نبود فرزند یا همسر خود در زمان صرف شام گله دارند.
ج.زمان اتمام مراسم هیات هم برای دوستانی که خانواده هایشان همراهی شان نمی کنند به دلیل کم بودن تاکسی و نبود اتوبوس مشکل ایجاد می کند.
د.مدت مراسم هیات گاهی به صد وشصت دقیقه هم می رسد. ومتاسفانه خوب مدیریت هم نمی شود . درحالی که مدت کلاس تفسیر هیچگاه بیشتر از صد دقیقه نشده. و این برای بعضی از دوستان که نمی توانند طولانی بشینند مشکل ایجاد می کند.
چ. بار آموزشی هیات کمتر از کلاس تفسیر است . و نبود نام کلاس اجبار برای حضور در این محفل کم می کند.
چند پیشنهاد داشتم برای اینکه برخی توجیحات بالا اتفاق نیوفتد. بنظرم بهتر مراسم طوری برنامه ریزی بشه که ساعت هشت تمام بشه. مثلا شب های که مداحی داریم با توجه به اینکه بین مراسم ها ادعیه خوانده می شود ، از خواندن ادعیه صرف نظر شود. همینطور وصیت نامه و زندگی نامه شهیدان عزیز خلاصه تر بیان شود.و کاملش تو سایت گذاشته بشه. و همینطور زمان های پرت بین مراسم ها کمتر باشه.
به امید پیروزی جبهه حق بر باطل.

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 22:01:27


109   خانم حبیبی - دبیر : خانم اسکندری

 سلام
چون دوروز تعطیل پنج شنبه و جمعه هم کلاس تفسیر و هم هیئت هست، من روز پنج شنبه رو برای تفریح کنار گذاشتم و در کلاس تفسیر که جمعه هست شرکت میکنم.
مطالبی هم که در کلاس تفسیر گفته میشه هم جالب وهم اموزنده هستش.
البته بیشتر جلسات هیئت رو هم سعی کردم که باشم.

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 21:53:38


110   خانم اسکندری - دبیر : خانم اسکندری

 باسلام،بنظر بنده از دلایلی که هیئت از کلاس تفسیر خلوت تر هست،میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
۱- در کلاس تفسیر حضور وغیاب و الزام وجود دارد وبه این دلیل اکثرا سعی می کنند که غیبت نکنند.
۲-مهمانی هایی که اکثرا در آخر هفته برگزار می شود.
بنده تا جایی که می توانم در محفل ها شرکت میکنم و بنظرم هفتگی بودن هیئت بسیار خوب است چون هربار که آموزشی از معارف دینی دریافت می‌کنیم، باید تا دفعۀ بعد یک فرصتی برای تفکرو عمل و تجربه وجود داشته باشد، تا درباره آن معرفت به یقین برسیم و در هفتۀ بعد به نکات جدیدی دست پیدا می کنیم. و اگر این هفته‌ای یک‌بار، فاصله‌اش زیاد شود و مثلاً به ماهی یک‌بار تبدیل شود، طبیعتاً باز این فاصله آسیب‌های فراوانی را به دنبال خواهد داشت.پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم می فرمایند: وای بر هر مسلمانى که در هفته یک روز را قرار ندهد که در آن روز، امر دین و آئین خود را بفهمد و بیاموزد، و از معارف دین خویش پرسش نماید.

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 21:50:24


111   خانم ریزه بندی - دبیر : خانم نجارچی

 باعرض سلام وخسته نباشید خدمت استادمحترم جناب اقای خاتمی نژاد.
به نظر بنده چون خوشبختانه مراسم هیئت وکلاس تفسیر دریک مکان به لطف خدا برگزارمیشود اما اگر در یک روز درهفته هردو باهم برگزارشودخیلی بهتره. مثلا یک ساعت اول برنامه هیئت ویک ساعت ونیم بعدی کلاس تفسیر.
اما وقتی دو روز درهفته برنامه هیئت وکلاس تفسیر باشه باید جمعا حداقل پنج یا شش ساعت وقتمون رو برنامه ریزی کنیم برای حضور در موسسه وبه کارهای دیگرنمی رسیم

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 20:02:11


112   خانم امیدی - دبیر : خانم عالی خوان

 باعرض سلام وخسته نباشید خدمت همه هم سنگری های عصرظهور، بنظرمن چون برنامه هیئت پنج شنبه شب و روزجمعه کلاس تفسیردو روز پشت سرهم می باشد شاید بهترباشه که فاصله ای بین این دو روز باشه که خسته کننده نشه و یا اینکه در روزجمعه بعدازکلاس تفسیر برنامه نمازجماعت ومختصر برنامه هیئت برگزاربشه که دوستان به کارها ومشغله هاشون در ایام هفته رسیدگی کنن. بعنوان مثال کلاس تفسیر یک ساعت ونیم وبعدش برنامه هیئت ونماز ومراسم یک ساعت ونیم باشه

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 19:51:32


113   خانم مختاری - دبیر : خانم نجارچی

 با سلام
تمایل به حضور در مراسم را دارم و شرکت می کنم. ولی به دلیل شلوغ کاری فرزندانم نمی توانم از مراسم بهره ای ببرم و معذبم که مزاحمتی برای دیگران ایجاد کنم. لذا اگر مراسم هیات در مکان دیگری برگزار شود با آسودگی خاطر بیشتری می توانم بهره مند شوم.
با تشکر

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 16:54:23


114   خانم اکبری - دبیر : خانم نجارچی

 با سلام
به دلیل حضور همسرم در محل کارش، نمی توانم در مراسم هیات شرکت کنم.

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 16:50:54


115   خانم نجارچی - دبیر : خانم نجارچی

 با سلام
به دلیل عدم همراهی همسرم و طولانی شدن مراسم هیات، به مشکل برمی خورم. البته بیشتر مراسم ها را دنبال می کنم و تمایل دارم بیشتر در خدمت هیات باشم.

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 16:34:06


116   خانم بورقانی - دبیر : خانم بورقانی

 با سلام
باتشکر از زحمات جنابعالی و همه خادمان هیات رهروان سیدالشهداء علیه السلام
بنده در مراسم هیات شرکت می کنم ولی انتقادی که دارم این است که مراسم کمی طولانی می شود. لطفا مراسم به یکی از روزهای وسط هفته منتقل شود.

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 16:29:06


117   خانم عاشقی - دبیر : خانم بورقانی

 با سلام
به علت دیر تمام شدن مراسم هیات و نداشتن وسیله نقلیه و دور بودن مسیر منزل نمی توانم در مراسم هیات شرکت کنم.

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 16:23:08


118   آقای ساربانی - گروه شهید غفوری

  بسمه تعالی کربلا را زینب کبری نمایان کرده است. از برای حی دین،ایثارها،وی کرده است.
آنان که رفتند کاری حسینی کردند وآنان که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه ...
با سلام خدمت همه عصر ظهوری ها

اگر بگویم که تعصب بسیارزیادی نسبت به هیئت رهروان سیدالشهدا عليه السلام دارم سخن به گزافه نگفته ام.اما نقطه شروع این تعصب، تعصب به خود سیدالشهدابود.
اوایل تاسیس هیئت،گاهی اتفاق می افتاد که مراسم با یک مستمع ! آن هم مستمعی که خود مداح وذاکر هم بود !! شروع می شد !!! وقتی با این صحنه مواجه می شدم به خودم تلنگرمی زدم که این هم خیمه ای ازخیمه های سیدالشهدا علیه السلام است ونباید چراغ آن خاموش شود.بدون آنکه به کیفیت وامثالهم فکر کنم،دنبال قیل وقال باشم یا تحت تاثیرتبلیغات دیگر هیئات سطح شهرقراربگیرم زیراآنها خیمه هایی بودند که بدون حضورامثال بنده حقیر چراغشان روشن می ماند. سخن کوتاه می کنم وخدمت تان عرض می کنم که همیشه دنبال این بودم وهستم که در حدتوان حفره ها وخلا ها را در مجموعه عصر ظهور پرکنم.
به حمدالله هیئت رهروان سیدالشهداعلیه السلام ازمرحله تثبیت عبور کرده واز نظر کیفی به مرحله ای رسیده است که به حق، تمام قد وبا کمال تعصب وغیرت می توان ازآن دفاع کرد.حالا بماند که مجال آن نیست که از تاثیر شگرف شرکت در مراسم هیئت رهروان سیدالشداعلیه السلام ودوستی با عصرظهوری ها درزندگی شخصی ام برایتان بگویم که...
در پایان به عنوان برادر کوچکتر شما از همه عصرظهوری ها به ویژه برادران موسسه فرهنگی قرآن وعترت عصرظهوراراک عاجزانه خواهشمنم حالا که مراسم هیئت به این مرحله بالا ازکیفیت رسیده است که البته جای ارتقاء وپیشرفت بیشتروبیش از پیش را دارد، هرآنچه که دارند در طبق اخلاص نهاده و هر کاری که می توانند در جهت رشد کمی وکیفی هیئت رهروان سیدالشهداعلیه السلام انجام دهند.
ذره وکمترازذره ای ازاقیانوس عصرظهوری ها ان شاءالله ، محمد ساربانی

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 16:06:48


119   خانم یگانه فرد - دبیر : خانم کندی

 با سلام
بنده به شخصه با اتمام ساعت هیئت مشکل دارم و نمی توانم در هیئت حضور داشته باشم.

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 15:04:27


120   آقای عسگری - گروه شهید غلامی

 با سلام
بنده به علت تداخل ساعت کاری با هیت متاسفانه نمی توانم در این جلسات شرکت کنم

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 14:32:31


121   آقای داودآبادی - گروه شهید غفوری

 سلام
حسب وظیفه،ذکرچندنکته راقابل طرح دیدم:
۱.از آنجایی که کلاس تفسیر،بدین شکل وبااین مراتب،برپاشده،چیز جدیدی است ونسبت به
برنامه هیئت کشش وجذب بیشتری دارد.
۲.اینکه همسنگران کلاس تفسیر،صرفاهیئت رهروان سیدالشهدا نیایند،نگرانی ندارد؛نگرانی آنجاست که اصلا حضور در محافل ذکر واهل بیت
(اعم از این هیئت ویا سایر هیئات شهر )برای این بزرگواران دغدغه نباشد،وگرنه حالا اینجا نمیایند ولی جایی دیگر حضور دارند،خیلی نگران کننده نیست.
۳.آنچه به نظرم بیشتر به چشم میاید،حضور
کمرنگ تر،قدیمی ترهای هیئت است.یعنی در
مراسم های اخیر بیشترین حضور را کادرجدید و
کسانی که سابقه کمتری دارند،تشکیل میدهد.
۴.شایدیکی از علل حضورکمرنگ درهیئت،این است
که ازآنجایی که آخرهفته ها معمولامراسمها
ومهمانی های خانوادگی بیش از دیگرایام هفته هست،تداخل بامراسم هیئت پیدا میکند وممکن است بخشی ازریزش نفرات به خاطر این مسئله باشد.
"به امیدتوفیق روزافزون جبهه حق"
والسلام.

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 13:33:20


122   آقای سجادی - گروه شهید سجادی

 بسمه تعالی
سلام براستادارجمندودیگرزحمتکشان
موسسه محترم عصرظهور
علت تفاوت حضورر روان درهئیت وکلاسها
هئیت یک حرکت دلخواه وچون هیچ قیدوبندحضوریا
عدم حضورنداردافراد خودرا مکلف به حاضربودن
نمیدانند. اما کلاسهای موسسه همراه باقیدوبندو
افرادخودراموظف میدانندکه درکلاس باشند.
جهت حضوربیشتردوستان درهئیت بایددنبال راه
وروشهای نوینی که باعث انگیزه بیشتروبهتری که
باذائقه افرادبویژه جوانها آنرا بیشتربپسندند با
شیم . باید کاری کنیم که دوستان بااشتیاق در
هئیت حضوریابند.
حضور درهئیت نمیتواندتکلیف وتحمیل باشد.
باید دل بخوادوهمت میطلبد.

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 12:51:26


123   آقای کریمی - گروه شهیدان نعیمی

 به نام خدا
باسلام، بنده به دلیل مشغله زیاد از جمله مشغله کاری متاسفانه امکان شرکت در هیات دراین ساعت برایم مقدور نیست. التماس دعا

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 11:52:25


124   خانم قربانی - دبیر : خانم عالی خوان

 با عرض سلام و احترام
بنده تا جایی که امکانش باشه مراسم هیئت هم شرکت میکنم ولی خلوت بودن هیئت ممکنه به دلایلی که عرض میکنم باشه
شاید یجورایی کلاس تفسیر برامون مثل تکلیف شده و خودمون رو موظف میدونیم سرکلاس حضور داشته باشیم و غیبت نکنیم،
شایدم همین بحث شهریه دلیلش باشه که چون واسه کلاس تفسیر شهریه پرداخت میکنیم تحت هر شرایطی سرکلاس حاضر میشیم که از پولمون استفاده کنیم،
دلیل دیگه ای که بنظرم بسیاری از خواهران مجرد باهاش مشکل دارن اینه که ساعت اتمام هیئت هوا تاریکه و ممکنه خانواده ها مخالف این موضوع باشند.
یاعلی.

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 11:40:01


125   آقای نعیمی - گروه شهیدان نعیمی

 با سلام، بنده بیشرروی سخنم باآقایان میباشد.درموردکلاس تفسیر چون حضوروغیاب داره ،معمولا شلوغه. البته همین کلاس تفسیر هم برای تعدادکمی ازدوستان در اولویت نیست.و اگرشد میان.البته من منظورم کسانی نیست که کارشیفتی، یاماموریت،دلیل نیومدنشونه. درمورد هیعت هم همینطور،بعضی ازدوستان وحتی کسانی که دراین هیعت نیستند.هنوزهم به این نتیجه نرسیدند که(باید )لااقل هفته ای چندساعت، برای یاری دین خدا،که کمترین وراحتترینش شرکت درمجالس ذکر اهل بیته شرکت کنند.ومعمولا بیشتراین افراد درهیچ جای دیگه ای هم شرکت نمیکنند.وفقط دوسه روزمحرم، روهیعت یاعزاداری میرندوفکر میکنند.هیعتها همیشه عزاداری میکنند.نمیدونند که مادراینجامراسم متنوعی داریم.(اقامه نمازجماعت،خواندن قرآن ،خواندن،دعا،وصیت نامه شهدا،پخش کلیپ های مذهبی،سخنرانی توسط اساتیدودرشب شهادت امامان،نوحه خوانی وسینه زنی و... )یکی دیگه ازمشکلات ،برای متاهلها، همراه نبودن همسرشان میباشد.که مشکل بزرگی درعدم حضوراونهاست.به نظرمن درتلنگرهای کلاس تفسیروخوراک فکری وتبلیغات درکانال تلگرامی موسسه ،بایدمرتبا،این موارد هشداروگوشزدبشه .تاهمه ماازضرورت شرکت دراین مجالس ومحافل وتقویت جبهه حق آگاه بشیم. اللهم عجل لولیک الفرج

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 11:22:21


126   خانم گیلی - دبیر : خانم کارونی

 بسمه تعالی

باسلام خدمت همه دوستان موسسه

از جمله دلایل استقبال کم از هییت میشه به نکات زیر اشاره کرد:

مفیدتر بودن مطالب کلاس تفسیر

اختصاص دادن یک روز افراد برای حضور در موسسه

آشنا نبودن با سخنران یا جذاب نبودن مراسم هییت

و دلیل استقبال کم بنده در هییت
مشکل در ساعت برگشت بخصوص برای خانم های مجرد

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 11:22:05


127   خانم میری - دبیر : خانم کندی

 با سلام و درود
بنده فکر می کنم این سوال را اون افرادی که اصلاً نمیان یا خیلی کم میان باید جواب بدن.
خودم سعی می کنم همه مراسم و برنامه را شرکت کنم و به لطف خدا بیش از نود درصد را هستم.
اون مواقعی هم که به دلایل کاملا موجه نمی تونم بیام، واقعا دلم اونجاست...!!
گاهی اوقات هم بخاطر ساعت پایان مراسم که خیلی دیر میشه ، مجبور میشم زودتر برگردم.

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 11:02:09


128   آقای اسمعیلی - گروه شهید رجبی

 با سلام خدمت تمام همسنگران عزیز.من به علت کار ازاد و این که ساعت کار بنده دقیقا با ساعت هیئت تداخل دارد برای امدن مشکلاتی دارم ولی هربار نیتم به امدن بوده در مراسمات شرکت کرده ام وبه نظر بنده علت اصلی کمی جمعیت هیئت به ویژه در سمت اقایان عدم خواستن ماست نه چیز دیگر و اگر به این ایمان داشته باشیم که خدا شرایط را برای هیئت امدن فراهم می کند و از همان اول بدون اینکه بخواهیم حتی به ان فکر کنیم بگویم که نمی توانم معلوم است که نمی شود ولی اگر بگویم من تلاشم را می کنم که بروم حتما می شود.و فرقی که بنده بین کلاس تفسیر وه‍یئت دیدم کلاس در روز تعطیل است ولی هیئت در روز کاری.یاعلی(ع)

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 10:02:05


129   آقای اسدی - گروه شهید غلامی

 سلام علیکم.
به نظر بنده در سطح شهر یک موسسه عصر ظهور بیشتر وجود ندارد که کلاس تفسیر برگزار کند، درحالی که در هر منطقه چندین هیئت وجود دارد، که مراسم هفتگی با کیفیت های متفاوت برگزار می کنند.

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 09:45:53


130   آقای عبدی - گروه شهیدان نعیمی

 باسمه تعالی
سلام و عرض ادب خدمت استاد گرامی و تمامی همسنگران عزیزی که برای برپایی هرچه بهتر هیأت زحمت میکشند.
بنده حقیر بصورت شیفت سرکار میرم و در زمانهایی که شیفت نباشم حضور دارم،البته در ایام و لیالی خاص در صورت امکان مرخصی میگیرم.
اما با دید کلی و غیرشخصی اگر بخواهیم به مسئله نگاه کنیم چند نکته وجود دارد
اول اینکه خلوتی مراسمات مذهبی یک معضل کشوری است و در هیئات دیگر هم دیده میشود.
دوم اینکه برگزاری مراسماتی با اشکالات و ناهنجاری های فراوان توسط بعضی از گروه ها و هیئات دیگر دید مردم را تاحدی خراب کرده یعنی حتما باید چند جلسه شرکت کنند تا تفاوت را احساس کنند...
نکته دیگر که درمجموعه خودمان وجود دارد و خیلی هم مهم است این است که درحالی که مراسمات ما نسبت به جاهای دیگر بسیار پربارتر و اثربخش تر است ولی متأسفانه در مکان مناسبی برگزار نمیشود و این عامل مهمی برای خلوتی بعضی از مراسمات است که البته در این مورد نمیتوان با کلاس تفسیر مقایسه نمود چون بحث آموزش با هیأت متفاوت است و هیأت حتما باید در مکان خاص خودش برگزار شود.
باتشکر از شما
من الله التوفیق

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 08:30:24


131   خانم میرزایی - دبیر : خانم نجارچی

 سلام بنده به علت اینکه بایدبا همسرم به هیئت بیام و همسرم هم دربعضی پنجشنبه ها برای پخش دارو به همدان میرود نمیتوانم هر هفته شرکت کنم

با تشکر میرزایی

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 07:52:01


132   آقای محمودی - گروه شهید غفوری

 با عرض سلام خدمت استاد عزیز
بنده به علت اینکه در بعضی از پنجشبه ها برای پخش داروبه همدان میروم و دیروقت برمیگردم متأسفانه نمیتونم در هیئت شرکت کنم .


با تشکر از زحمات
زحمات بیدریغ شما

 ساعت و تاریخ:1395/12/03 07:47:16


133   خانم محمدی - دبیر : خانم کندی

 با سلام
یکی از تفاوت های کلاس تفسیر و مراسم هفتگی هیات را می توان در حضور و غیاب آن دانست. همان طور که از نام کلاس بر می آید، کلاس حضور و غیاب دارد ولی در هیات ظاهرا بحث حضور و غیاب مطرح نیست، ولی از آن جایی که این عالم نیز حساب دارد، پس حضور ما در هیات یا هرجای دیگری ثبت می شود پس مراسم های هفتگی هیات رهروان سیدالشهداء علیه السلام نیز حضور و غیاب دارد که احتمالا توسط فرشتگانی که برای زائران امام حسین علیه السلام بال می گشایند، انجام می شود.
بنده شخصا در فصل تابستان به دلیل زمان برگشت که دیر می باشد امکان شرکت در مراسم ها را ندارم ولی در بقیه ایام سال تلاش می کنم شرکت داشته باشم.
کلاس تفسیر و مراسم های هیات هر کدام ویژگی ها و جذابیت های خاص خود را دارند.
با تشکر از برگزارکنندگان کلاس تفسیر و مراسم های هفتگی هیات رهروان سیدالشهداء علیه السلام

 ساعت و تاریخ:1395/12/01 21:14:58